رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: استفاده بهینه از منابع آبی موجود و ایجاد پالایشگاه‌های آب توسط وزارت نیرو از جمله برنامه‌ها در بخش کشاورزی است

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، جلسه شورای هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی با حضور قائم‌مقام وزیر در امور مجلس، رئیس کمیسیون آب، کشاورزی و منابع‌طبیعی مجلس، مدیرکل امور مجلس وزارت جهادکشاورزی، رؤسای سازمان‌های وابسته، معاونین سازمان و مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها برگزار شد و طی آن توانمندی‌ها، عملکرد و مسائل و مشکلات بخش کشاورزی استان مرکزی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

آقایی قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور مجلس در جلسه شورای هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی ضمن تقدیر از زحمات بخش کشاورزی استان بر لزوم بهره‌برداری مطلوب از امکانات موجود، مدیریت بهینه آب، لزوم انجام آزمون خاک جهت تعیین دقیق میزان مصرف کودهای شیمیایی، استفاده از بذور اصلاح شده، استفاده از نژادهای برتر دام تأکید کرده و افزود: تدارک مطلوب نهاده‌ها با وجود مسائل و مشکلات موجود از جمله تحریم‌ها انجام شد که این امر از اقدامات مهم وزارت متبوع بوده است.

وی گفت : صندوق بیمه محصولات کشاورزی در قانون بودجه سال جدید دارای ردیف بودجه و هویت مستقل خواهد بود که این مهم اقدام خوبی برای جبران خسارت‌های ناشی از حوادث طبیعی و عوامل قهری است.

قائم‌مقام وزیر جهادکشاورزی در امور مجلس افزود : به کشاورزان و بهره‌برداران بخش کشاورزی توصیه می‌شود که نسبت به بیمه محصولات خود اقدام کنند.

رجایی نیز در این جلسه گزارشی از فعالیت‌های کمیسیون آب، کشاورزی و منابع طبیعی مجلس را ارائه کرد و گفت: بررسی نحوه اجرای قوانین مرتبط با بخش کشاورزی توسط دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مرتبط در دستور کار کمیسیون قرار دارد./س
 
 
 
/
برچسب ها: شرکت ، شهرک ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.