استاد حوزه علمیه قم گفت: به برکت اسلام و انقلاب، امروز هیچ ابرقدرتی هیچ نقشی در تصمیم‌گیری‌های داخل کشور ندارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت‌الله سید محمدعلی علوی‌گرگانی پیش از ظهر امروز در جمع روسا، فرماندهان و مدیران تخصصی نیروی انتظامی با بیان اینکه بر اساس دستور پیامبر اکرم(ص) صدای بلند در صلوات فرستادن موجب برچیده شدن نفاق می‌شود، گفت: صلوات جزو شعائر اسلامی است و موجب می‌شود انسان برای شنیدن سخنان حق آماده شود.

وی افزود: قرآن می‌فرماید بندگانی که شعار خود را با عظمت بیان می‌کنند تقوای بالاتر هم دارند؛ عقیده به شعائر دینی از جمله صلوات فرستادن بر حضرت محمد (ص) و آل ایشان، تقوای درونی را نشان می‌دهد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم تقوا را یکی از تاکیدات مهم دین اسلام و قرآن کریم دانست و تصریح کرد: تقوا مانند درختی است که یک شاخه آن تعظیم شعائر دینی است؛ قلب انسان با حضور تقوا به بسیاری از قله‌های معرفت و کمال دست خواهد یافت.

وی ادامه داد: هر کس باید بر اساس دستورات خداوند تقوا پیشه کند و مطیع فرمان او باشد؛ تقوای فردی یکی از دستورات خداست و باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

آیت‌الله علوی‌گرگانی با بیان اینکه همه انسان‌ها ملزم به رعایت تقوا هستند، گفت: تقوای فردی کافی نیست و انسان باید تقوای اجتماعی هم داشته باشد؛ توجه به دیگران و همکاری با دیگران از نشانه‌های تقوای اجتماعی به شمار می‌رود.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم با اشاره به واژه «ایاک نعبد» در نماز عنوان کرد: این عبارت بدان معناست که خداوند دوست ندارد انسان تنها خود را در مقابل او ببیند بلکه عبادت نیز باید به صورت جمعی باشد؛ دست خداوند با جماعت است و نمونه بارز آن پیروزی ملت ایران در جریان نهضت اسلامی بر مستکبران خارجی و مستبدان داخلی است.

وی خاطرنشان کرد: یک دست هیچ‌گاه به تنهایی صدایی ندارد و اگر انسان بخواهد بدون همکاری با دیگران کاری انجام دهد قدرتی نخواهد داشت؛ همراهی و تعاون قدرت انسان را تقویت می‌کند و جامعه در صورتی به سمت جلو حرکت می‌کند که همدلی و همکاری میان اعضای آن زیاد باشد به همین دلیل دشمنان همواره تلاش کرده‌اند که برای پیروزی بر ملت‌ها، اختلاف میان آن‌ها را بیشتر کنند.

آیت‌الله علوی‌گرگانی از اختلاف انداختن به عنوان طرحی برای جای پا باز کردن از سوی دشمنان در میان دیگر ملت‌ها یاد کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید بارها تاکید کرده‌اند که مردم باید همراه و همدل با هم باشند و اجازه ندهند دشمن میان آن‌ها اختلاف بیندازد به همین دلیل به تحریک مردم می‌پردازد و در این میان بدگویی از روحانیت و مراجع تقلید را در جامعه ترویج می‌کند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه در زمان رژیم گذشته جوانان و دانشجویان از روحانیت جدا بودند و محیط اجتماعی عامل این اختلاف بود، گفت: به برکت حرکت امام راحل و قیام ملت ایران، امروز مردم ما آقای خود هستند و آمریکا و هیچ قدرتی نمی‌تواند به آن‌ها دستوری بدهد در صورتی که در زمان طاغوت، هر آنچه مستکبران می‌خواستند در ایران پیاده می‌شد.

وی تصریح کرد: به برکت اسلام و انقلاب هیچ ابرقدرتی امروز هیچ نقشی در تصمیم‌گیری‌های داخل کشور ما ندارد.

آیت‌الله علوی‌گرگانی با بیان اینکه باید ببینیم چه کسی پرچم هدایت دیگران را در دست می‌گیرد، افزود: ابتدا باید دید صاحب این پرچم و هدایت کیست؛ اگر امام حسین (ع) و اهل‌بیت (ع) و نیز پیروان آن‌ها عهده‌دار حکومت باشند، حقانیت آن‌ها اثبات می‌شود و می‌توان به آن‌ها اعتماد کرد.

استاد حوزه علمیه قم وحدت را عامل قدرت مسلمانان دانست و خاطرنشان کرد: اسلام دین برتر است و هیچ قدرتی بر آن تسلط نخواهد یافت و اگر با هم متحد باشیم آمریکا و هیچ قدرت دیگری نمی‌تواند کاری انجام دهد.

وی اظهار داشت: امیدواریم خداوند همه ما را عاقبت به خیر و دنباله‌رو حضرت محمد (ص) و اهل‌بیت (ع) قرار دهد تا بتوانیم به نظام اسلامی خدمت کنیم و این امانت را به دست صاحب اصلی آن، امام عصر (عج) برسانیم./س

برچسب ها: قم ، علوی ، گرگانی ، قدرت ، خارجی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.