رییس جهاد کشاورزی شهرستان سرخس در بازدید از نمایشگاه سلامت سرخس گفت: با توجه به اینکه شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد یک مجتمع گازی است اما حضور این شرکت در برپایی چنین نمایشگاهی در سطح شهرستان برای سومین سال، اقدامی در خور تحسین و قابل تقدیر است.

علیرضا عرفانی در حاشیه بازدید از نمایشگاه سلامت پالایشگاه خانگیران در سرخس درگفتگو باخبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد، افزود: این مجتمع گازی تنها ارگانی در سطح خراسان رضوی می باشد که به بحث سلامت توجه ویژه ای دارد و امسال گام جدی در برگزاری این نمایشگاه برداشته و با توجه به مرزی بودن شهرستان سرخس، تولید محصولات ارگانیک و سالم در سطح شهرستان تبدیل به یک فرهنگ سازی شده است.

وی با بیان اینکه تولید محصولات سالم و ارگانیک از سیاست های سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی است اظهارداشت: جهاد کشاورزی شهرستان سرخس در این زمینه دو سال است که ورود پیدا کرده و در بخش سالم سازی خاک و آب و سالم نگه داشتن خاک اقداماتی را انجام داده که این خود باعث استفاده کمتر از کودهای شیمیایی در مزارع کشاورزی شده است.

عرفانی تصریح کرد: تولید کود ورمی کمپوست هم یکی از نتایج اقدامات جهاد کشاورزی سرخس در این راستا است.

رییس جهاد کشاورزی شهرستان سرخس با بیان اینکه امروزه استفاده از موادغذایی همچون فست فودها و تولید محصولات غذایی در کارخانجات و استفاده زیاد از این غذاها در بین ایرانیان رواج یافته و تبدیل به یک فرهنگ شده است اذعان کرد: به دلیل اینکه این غذاها دارای کربوهیدرات های زیادی و انرژی زا است باعث بروز سرطان ها و همچنین کاهش سن بیماری های قلبی شده است که بهترین کار در این زمینه توجه به بحث آموزش و استفاده از محصولات غذایی ارگانیک و سالم است.

وی با بیان اینکه پسته یکی از محصولات ارگانیک است بیان داشت: شهرستان سرخس با دارابودن جنگل های پسته وحشی رتبه اول در جهان و از لحاظ تولید خربزه رتبه دوم را در سطح استان دارد.

عرفانی تاکید کرد: در سال گذشته مبلغ چهار میلیارد و 400 میلیون تومان از طریق بانک کشاورزی و پنج میلیارد و 400 میلیون تومان از طریق بانک سپه به عنوان تسهیلات در قالب طرح توسعه محصولات کشاورزی در اختیار متقاضیان قرار گرفت.

این مقام مسئول همچنین از ارائه تسهیلات جدید در سال جاری در سطح شهرستان سرخس خبرداد و افزود: تا یک ماه آینده مبلغ سه میلیارد تومان تسهیلات برای استفاده مردم در اختیار متقاضیان قرار می گیرد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.