متهم "ع - خ" گفت: تمام اتهامات را رد می‌کنم چرا که 120 فقره چک را بدون یک ریال کسری به آقای "ح" داده‌ام.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، هفتمین جلسه رسیدگی به پرونده متهمان اختلاس از بیمه ایران صبح امروز - سه‌شنبه 3 دی ماه - در شعبه 79 دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی کشکولی برگزار شد و متهم "ع- خ" برای آخرین دفاعیات در جایگاه حاضر شد.
 
آقای "ع- خ" متهم به معاونت در اختلاس به میزان 2 میلیارد و 702 میلیون و 442 هزار و 500 ریال و پول شویی به همین میزان است و همین طور وی متهم به تحصیل به مال نامشروع به مبلغ 2 میلیارد و 600 میلیون ریال است.  
 
قاضی محمدی کشکولی خطاب به متهم "ع- خ" گفت: برای آخرین دفاعیات چه توضیحاتی دارید.
 
متهم "ع- خ" پاسخ داد: بنده تمام اتهامات را رد می‌کنم. آقای "ح" چند اتوموبیل را وکالت دادند و پول ماشین‌ها را خودشان پرداخت می‌کردند و بنده آن‌ها را در تعمیرگاه درست می‌کردم و آقای "ح" ماشین‌ها را می‌فروخت.
 
وی ادامه داد: بنده 120 فقره چک را بدون یک ریال کسری به آقای "ح" دادم و وی گفته بود 2 یا 3 میلیون از این مبالغ باقی می‌ماند.
 
قاضی خطاب به متهم "ع - خ" گفت: چک‌ها را به حساب چه کسی می‌خواباندید؟
 
متهم "ع- خ" پاسخ داد: بنده چک‌ها را به حساب خودم می‌خواباندم بعضی چک‌ها را به حساب خودم و همین طور همسرم و برخی نیز به حساب دختر می‌خواباندم و این در حالی است که بنده به مرور زمان اعتماد پیدا کردم که آقای ح کار خلاف قانونی انجام نمی‌دهد چرا که وی تقدیرنامه هم دریافت می‌کرد.  
 
قاضی خطاب به متهم "ع- خ" پرسید با چه توجیحی آدرس‌ها را در پشت نویسی غیرواقعی می‌نوشتید؟
 
متهم "ع- خ" پاسخ داد: ما ماشین‌ها را می‌خریدیم برای این که به غریبه ندهیم چک‌ها را به آشناهایمان می‌دادیم تا مطمئن باشیم که پول را تمام و کمال به دست ما می‌رسانند.  
 
وی ادامه داد: نمایندگی فقط صدور گواهی‌نامه است و بنده دوره صدور چک و خسارت ندیده‌ام و از روند اطلاع نداشتم.  
 
قاضی خطاب به متهم "ع- خ" پرسید: منشا این که پول را به اسم اعضا صادر می‌کردید، کجاست؟
 
متهم "ع- خ" پاسخ داد: بنده اعتماد و اطمینان کردم و بعضی جاها شیطنت‌هایی داشتم و جزایش را هم اکنون تحمل می‌کنم.
 
قاضی خطاب به متهم "ع- خ" پرسید: اولین چک را چه زمانی پاس کردید؟
 
متهم "ع- خ" پاسخ داد: از سال 84 که به کرج رفتم تا سال 87 چک پاس می‌کردم و به یاد ندارم که چه مقدار بوده و هر چه شما در پرونده‌تان رو کردید قبول دارم.
 
قاضی در پایان خطاب به متهم "ع- خ" گفت: در ارتباط با پول شویی به عنوان آخرین دفاع چنانچه مطلبی دارید بیان کنید.
 
متهم "ع- خ" پاسخ داد: آقای "ح" چک‌ها را پاس می‌کرد و 20 درصد را به اطرافیان می‌داد و مابقی را تقسیم می‌کردند و به نوعی همدیگر را سر آن 20 درصد دور می‌زدند و این در حالی است که بنده با آقای "ح" مواجه حضوری داشتم و وی نپذیرفت که 20 درصد را به بنده داده است و در انفرادی آقای "ح" به من گفتند که 20 درصد را خودشان برمی‌داشتند و این در حالی است که بنده از تاریخ 88/8/4 تا هم اکنون در بازداشت به سر می‌برم.

انتهای پیام/
برچسب ها: متهم ، ادعا ، چک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار