وکلاي پرويز مشرف اعلام کردند در پي کشف مواد انفجاري در مسيري که خودرو حامل مشرف قرار بود از آن عبور کند، جلسه محاکمه امروز (سه‌شنبه) وي به تعويق افتاد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ، وکلاي پرويز مشرف، رئيس جمهور سابق پاکستان که به خيانت متهم شده است اعلام کردند در پي کشف مواد انفجاري در مسيري که خودرو حامل مشرف قرار بود از آن عبور کند، جلسه محاکمه امروز (سه‌شنبه) وي به تعويق افتاد. 

پرويز مشرف ، که با کودتاي سال 1999 به قدرت رسيد و تا تابستان سال 2008  رئيس جمهور پاکستان بود ، قرار است براي اولين بار در برابر دادگاهي ويژه محاکمه شود.  دولت نواز شريف اين دادگاه ويژه را ماه گذشته براي محاکمه مشرف تشکيل داد که به علت برقراري حالت فوق العاده در سال 2007 به خيانت متهم شده است. 

وکلاي اين ژنرال سابق تلاش کرده بودند با اين ادعا که اين دادگاه ويژه  برخلاف قانون اساسي  و انتقام جويي شخصي نخست وزير شريف از مشرف است ، آن را بي اعتبار معرفي کنند اما اين تلاش آنها بيهوده بود. نواز شريف نخست وزير فعلي  پاکستان در سال 1999 با کودتاي مشرف از قدرت خلع شد.

نيروهاي امنيتي پاکستان صبح امروز اعلام کردند 5 کيلو گرم مواد انفجاري ، دو  هفت تير ، يک چاشني انفجاري و يک سيم در حاشيه جاده‌اي که مسير حرکت کاروان مشرف براي عزيمت به دادگاه بود، کشف کرده‌اند. اما يکي از مسئولان پليس گفت  اين قطعات سرهم بندي و تبديل به بمب نشده بود با اين حال تحقيقات در اين خصوص آغاز شده است.

 در پي کشف اين مواد انفجاري انور منصور خان يکي از وکلاي مشرف به دادگاه اطلاع داد موکلش به علت خطرات جاني نمي تواند در دادگاه حاضر شود.

فيصل عرب   قاضي اصلي اين دادگاه ويژه در پاسخ گفت  دادگاه وضعيت مشرف و خطرات امنيتي که براي وي  وجود دارد را درک مي‌کند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار