دانشجوی برتر پژوهشی دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) می گوید: ارائه آموزش‌های پژوهش محور برای دانشجویان به عنوان یکی از عوامل ارتقای وضعیت پژوهشی در دانشگاه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، سروش سلحشور یکی از اعضای گروه ققنوس دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) است که در مسابقات ایده‌های نو در صنعت هوانوردی شرکت هواپیما سازی ایرباس شرکت کرد و موفق شد از میان 618 گروه از 82 کشور شرکت کننده، به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کند.

در حاشیه برگزاری همایش تقدیر از پژوهشگران برتر دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) فرصتی دست داد تا با این دانشجوی پژوهشگر برتر این دانشگاه به گفت و گو بنشینم.

وی می‌گوید: تیم ققنوس متشکل از صادق غفرانی از دانشگاه فردوسی مشهد و محسن نشاطی از دانشگاه برمن آلمان زیر نظر دکتر فرید کریمی، محقق ایرانی دانشگاه هلسینکی فنلاند، به نمایندگی از دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) در این مسابقات شرکت کرد و توانست با طراحی و ارایه پروژه «سیستم جابه جایی الکتریکی هواپیما روی زمین»، در میان 10 تیم برتر مسابقات قرار گیرد.

سروش سلحشور ادامه می‌دهد: از میان 5 گروه ایرانی شرکت کننده در مسابقات جهانی شرکت هواپیماسازی ایرباس ، تنها گروه ما توانست به مرحله نیمه نهایی مسابقات راه یابد.

این دانشجوی کارشناسی مهندسی برق و مخابرات دانشگاه امام رضا(ع) درباره طرح خود می‌گوید: طرح ما کاهش سوخت مصرفی هواپیما در فاز TAXIING بود که از مزایای این طرح، کاهش مصرف سوخت هواپیما در هر بار پرواز به میزان 300 تا 700 کیلوگرم، کاهش آلاینده‌های زیست محیطی و آلودگی‌های صوتی است.

سلحشور در راستای بهبود وضعیت پژوهش در دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) عنوان می‌کند: باید فرایند یک طرح پژوهشی یا نقشه راه آن توسط دانشگاه تعریف شود تا تمرکز دانشجو بر روی طرح پژوهشی بیشتر شود.

او با بیان اینکه مسئولان دانشگاه باید زمینه انجام پروژه‌های پژوهشی را برای دانشجویان فراهم کنند، بیان می‌کند: برگزاری سمینار‌های مختلف و کارگاه‌های آموزشی به صورت مستمر و منظم در طول سال، دعوت از استادان مجرب و کارآزموده در این کارگاه‌ها و سمینارها و ارتباط بیشتر با دانشگاه‌های معتبر کشور از جمله اموری است که می‌تواند به پیشرفت طرح‌های پژوهشی این دانشگاه کمک کند.


برچسب ها: دانشجوی ، برتر ، پژوهشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.