زین‌الدین زیدان، اسطوره فرانسوی فوتبال جهان بر این باور است که برزیل الهام‌بخش او در فوتبال بوده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، سایت فیفا فدراسیون جهانی فوتبال مصاحبه این هفته خود را با اسطوره فرانسوی و مسلمان فوتبال جهان "زین‌الدین زیدان" انجام داده است.



**چه احساسی داشتی وقتی‌که در سال 2006 در مرحله یک چهارم نهایی مقابل برزیل قرار گرفتید؟


حس خوبی بود. صادقانه بگویم من اغلب ویدیو بازی‌هایم را نگاه نمی‌کنم، اما آن را نگاه کردم و هم تیمی‌‌هایم در هر 2 تیم حضور داشتند، ما در آن زمان شاهد نسل فوق‌العاده‌ای از فوتبال بودیم و زمان واقعا‌ً خاص و ویژه‌ای بود.



**آیا شما شاهکار در این دوره از فوتبال بودید؟

این را همه می‌گویند اما مطمئن نیستم، دوران بسیار خوبی بود اما این معنی آنکه دوران اوج من بود را نمی‌دهد، من فکر می‌کنم رقبای دیگری هم وجود داشتند، حداقل این نظر من است، اما نباید برزیل را رد کنیم، تیمی که به شما انگیزه می‌دهد همان‌طور که در سال 2006 و فینال 1998 و مثال‌های بدیهی دیگر مشهود است.
شما می‌توانید بگویید برزیل بهترین دشمن شماست اما وقتی که من در مورد برزیل با برخی از بازیکنان سابق صحبت می‌کنم و فوتبال آنها را تحسین می‌‌کنم.
وقتی که مقابل آنها قرار می‌گیریم، مدیریت می‌کنم تا بهترین بازی خود را به نمایش بگذارند و من فکر می‌کنم ما برای رویارویی با چنین تیمی آماده هستیم.



**شما برزیلی‌ها را در این 2 مسابقه تحقیر کردید و مردم برزیل از این جهت ناراحت هستند؟


من فکر می‌کنم "تحقیر" کلمه بزرگی است. ما پیروز شدیم.
من وقتی بچه بودم عاشق تیم برزیل و این کشور بودم و دوست داشتم روزی در مسابقات جام جهانی و مقابل برزیل حضور یابم و این رویایی بود که به حقیقت پیوست.



**اولین خاطره‌ای که از فوتبال برزیل داشته‌اید، مربوط به چیست؟

در جام جهانی 1982 بدون شک برزیل بهترین بود و من عاشق آن بودم.
در آن زمان من 10 سالم بود، پیراهن زردی پوشیدم، عکس‌های زیکو، خولیو سزار و سوکراتی را داشتم و ستاره‌های زیادی در این تیم حضور داشتند.



**کدام برزیلی بیشتر بر روی شما تأثیر گذاشت؟


در لیست من بازیکنان زیادی حضور داشته برای من رونالدو بهترین بازیکن برزیلی که شانه به شانه او در رئال مادرید بازی کردم و از اینکه او هم تیمی‌ام بود بسیار خوشحال بودم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار