حيدريون گفت: پس از يک سال از اجراي بازرسي‌هاي گودبرداري 73 درصد از ساختمانها داراي مجري ذي صلاح نيستند.

رضا حيدريون معاون فني و مهندسي سازمان نظام مهندسي ساختمان استان تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان اينکه از اجراي بازرسي گودبرداريهاي ساختمان يک سال گذشته است، گفت: اول دي ماه سال گذشته پروژه نظارت بر گودبرداريها آغاز شده و تاکنون توانسته‌ايم 12 هزار ساختمان را کنترل کنيم.
 
وي در ادامه افزود: در طول سال حدود 30 هزار ساختمان پروانه ساخت و ساز دريافت مي‌کنند که ما توانسته‌ايم بيش از نيمي از گودبرداريهاي واحدهاي مسکوني را کنترل کنيم.
 
حيدريون در ادامه تصريح کرد: با انجام بازرسي‌هاي صورت گرفته از گودبرداريها علل حوادث ريزش ساختمانها ريشه‌يابي شد.
 
معاون فني و مهندسي سازمان نظام مهندسي ساختمان استان تهران در ادامه اظهار داشت: طبق آمارهاي ارائه شده 73 درصد از ساختمانها داراي سازندگان ذي صلاح نيستند و همين امر خطرات بسياري را براي ساختمانها در برمي‌گيرد.
 
وي در ادامه افزود: 27 درصد از ساختمانهاي در حال ساخت نيز داراي مديران پروژه و مهندسان داراي تخصص هستند.
 
حيدريون با اشاره به اينکه طبق آمارهاي ارائه شده در شش ماه امسال نسبت به شش ماه سال گذشته کاهش 50 درصدي در آواربرداري داشته‌ايم.
 
 معاون فني و مهندسي سازمان نظام مهندسي ساختمان استان تهران در ادامه تصريح کرد: با اجراي نظارت و بازرسي و گودبرداري‌ها حضور مهندسان در گودبرداريها حضور 60 درصدي داشته است.
 
وي در ادامه گفت: در سال گذشته مهندسان 49 درصد در گودبرداريها حضور داشتند درحالي که امسال اين ميزان به 80 درصد رسيده است.
 
حيدريون در ادامه خاطرنشان کرد: سعي کنيد که ميزان حضور مهندسان بازرسان در گودبرداريها به صد در صد برسانيم.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار