مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم بر ضرورت تشکیل سازمان نظام مهندسی محیط زیست با توجه به افزایش کمی و کیفی رشته‌ها و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی مرتبط با محیط زیست تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، محمودعلی رکنی در نهمین جلسه اندیشکده تشکل‌های زیست محیطی استان قم اظهار داشت: رشد و تقویت سازمان‌های مردم نهاد یکی از سرفصل‌های منشور حقوق شهروندی است و نقش‌آفرینی مردم در اداره کشور را به دنبال دارد.


وی خاطرنشان کرد: تشکل‌های زیست محیطی استان قم در سال‌های اخیر، مشارکت گسترده و تعامل مناسبی با اداره کل حفاظت محیط زیست استان برقرار کرده و اقدامات موثری در راستای حفظ و حراست از عرصه‌های زیست محیطی و اشاعه فرهنگ زیست محیطی در میان اقشار و آحاد مختلف مردم انجام داده‌اند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم بر ضرورت ایجاد فضای همکاری و تعامل دو سویه، موثر و سازنده با موسسات و تشکل‌های زیست محیطی استان تاکید کرد و گفت: با توجه به محدودیت در منابع انسانی و اعتبارات، بدون تردید باید از همه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مردمی و دستگاه‌های اجرایی در راستای مدیریت هوشمندانه و حفاظت خردمندانه از محیط زیست استفاده کنیم.

وی همچنین با اشاره به نقش و جایگاه محیط زیست در دستیابی به توسعه پایدار در کشور تصریح کرد: امروز باید استفاده از مدیریت سرزمینی جامع، هوشمند و به روز در دستور کار جوامع تاثیرگذار و تاثیرپذیر قرار بگیرد.

رکنی لزوم ایجاد نظام مهندسی محیط زیست با توجه به افزایش کمی و کیفی رشته‌ها و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی مرتبط با محیط زیست را مورد توجه قرار داد و گفت: امیدوارم با پیگیری مسئولان امر تشکیل سازمان نظام مهندسی محیط زیست ضمن اشتغال مفید و مولد برای فعالان این عرصه، بسیاری از مسائل در این حوزه به‌ویژه در بخش نظارت بر فعالیت‌ها و فرآیندهای توسعه اثرگذار بوده و پویایی تشکیلات و اندیشه‌های خردمندانه را به دنبال خواهد داشت./س
برچسب ها: قم ، سازمان ، نظام ، مهندسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.