استاندار سابق قم گفت: تنگناها وجود دارند ولی با تدبیر قابل رفع هستند به این ترتیب که باید با اولویت‌بندی، تدبیر و امید را تحقق بخشید.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، کرم‌رضا پیریایی عصر دیروز در مراسم تودیع و معارفه استاندار قم که در تالار معصومیه استانداری برگزار شد اظهار کرد: هیچ کس از قم خداحافظی نمی‌کند زیرا قم ملجأ و پناهگاه ماست و مسئولان هم پس از اتمام دوره خدمت با این شهر ارتباط خواهند داشت.

وی افزود: قدردانی و ارزش‌گذاری از مباحثی است که خدمات گذشته و آینده را تعریف می‌کند؛ معتقدیم در قم برای اینکه سرعت بیشتری به امور ببخشیم باید نقشه راه داشته باشیم.

استاندار سابق قم با بیان اینکه طرح آمایش سرزمینی اهمیت فراوانی در مدیریت دارد عنوان داشت: در حال حاضر 28 جلد شامل اوضاع مختلف قم در همه سطوح و زمینه‌ها در قالب طرح آمایش سرزمینی تهیه شده است.

وی ادامه داد: می‌توانیم ادعا کنیم نقشه راه و فاز نخست طرح آمایش سرزمینی را اجرا کرده و به آینده‌نگاری بپردازیم به این ترتیب که برای پنج سال آینده و بیشتر از آن مقصد و راه تعریف کنیم.

پیریایی با بیان اینکه طی هشت سال گذشته اقدامات فراوانی در کشور انجام شده است گفت: به استاندار جدید قم، حجت‌الاسلام والمسلمین صالحی‌منش تبریک می‌گویم و عقیده دارم که کار وی سخت‌تر از دوره‌های گذشته خواهد بود.

استاندار قم افزود: از زمان انتخاب استاندار جدید قم، حجت‌الاسلام صالحی‌منش در صدر اخبار بود و من از هیئت دولت، صدا و سیما و سایر مسئولان تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه حضور یک سال و نیم در قم را افتخاری بزرگ برای خود می‌دانم عنوان داشت: آقایان محتاج، ناظمی اردکانی و موسی‌پور به عنوان استانداران قبلی قم در مسیری مشخص کارهایی انجام دادند که همه آنها را مدیون امام امت، رهبر معظم انقلاب و خون شهدا هستیم.

پیریایی با بیان اینکه بالاترین و بهترین تعریف این است که مسئولی بگوید سرباز رهبری است گفت: برای اینکه ارزش‌ها را به اثبات برسانیم باید کارآمدی خود را نشان دهیم؛ آنچه تاکنون صورت گرفته خوب است ولی باید همچنان تقویت شود و ادامه یابد؛ به عنوان یک شهروند می‌گویم که باید این مسیر با قدرتی بیش از گذشته پیموده شود.

استاندار سابق قم انتقال آب از سرشاخه‌های دز به قم را جزو بزرگ‌ترین پروژه‌های عمرانی به منظور آبادانی قم دانست و تصریح کرد: تفکر خدمت به قم و شیرین‌ شدن آب از زمان آیت‌الله العظمی بروجردی وجود داشته و استاندار جدید قم هم به یقین پیگیر موضوعاتی این چنینی خواهد بود.

وی با بیان اینکه نباید به نفی خدمات گذشته پرداخت گفت: طرح‌های مهر ماندگار نیز در این دولت ادامه می‌یابند و در قم نیز طرح تبدیل جاده قم ـ گرمسار به آزادراه و نیز آزادراه حرم تا حرم باید با جدیت پیگیری شود.

پیریایی تاکید کرد: تنگناها وجود دارند ولی با تدبیر قابل رفع هستند به این ترتیب که باید با اولویت‌بندی، تدبیر و امید را تحقق بخشید.

استاندار سابق قم با اشاره به طرح مترو در قم بیان داشت: به رئیس مجلس گفتم وقتی کارهای قبلی را بررسی می‌کنیم می‌بینیم بعضی از کارها نیازمند تصدی‌گری ملی هستند زیرا اگر در پروژه‌ای مثل مترو وقفه‌ای در کار ایجاد کنیم هر آنچه صورت گرفته هم بی‌نتیجه خواهد شد.

وی با بیان اینکه انتخاب نماینده قم به عنوان رئیس مجلس افتخار و فرصتی بزرگ است گفت: باید از این فرصت به خوبی و برای عمران فیزیکی و فرهنگی قم استفاده کرد./س


برچسب ها: قم ، تنگنا ، اولویت ، صحیح ، حل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.