قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بین‌الملل گفت: همکاری‌های بین‌المللی به منظور گسترش مهارت و توسعه منابع انسانی یک ضرورت جهانی اجتناب ناپذیر است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، حسینی، بعدازظهر امروز در مراسم افتتاحیه هشتمین دوره آموزش مربیان کشور افغانستان که در محل سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور برگزار شد، گفت: امروزه در نظام بین‌الملل و براساس رهنمودهای سازمان بین‌المللی کار، در کشورهای مختلف همکاری‌های سه جانبه‌‌ای میان شرکای اجتماعی و در عرصه‌های بین‌المللی نیز مشارکت‌های چند جانبه‌ای در زمینه آموزش، وجود دارد که در راستای توسعه همه‌جانبه است.
 
وی در ادامه تصریح کرد: همکاری سه جانبه ایران، ژاپن و افغانستان نیز یکی از اقدامات مهم در زمینه توسعه منابع انسانی و توسعه آموزش‌های مهارتی است.
 
حسینی، اظهار داشت: وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ، آمادگی دارد همکاری‌های منطقه‌ای و بین المللی را در عرصه‌های توسعه منابع انسانی، مهارت آموزی و کارآفرینی با استفاده از مدل همکاری سه جانبه مذکور گسترش دهد و در این راستا قابلیت و ظرفیتی مناسب در کشور وجود دارد.
 
حسینی، با اشاره به ادامه رایزنی با دفتر جایکا در ایران، به منظور توسعه همکاری‌های آموزشی، افزود: ادامه این قبیل همکاری‌ها به صلح و امنیت جهانی کمک کرده و موجب افزایش علاقه و عواطف انسانی در مناطق مختلف  جغرافیایی می‌شود و در نهایت توانمندی نسل جوان را در کشورهای مختلف موجب می‌شود.
 
قائم مقام وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی، خاطرنشان کرد: همکاری‌های آموزشی موجود میان افغانستان و ایران با توجه به مشترکات فراوان فرهنگی می‌تواند به رفاه و توسعه این کشور کمک کرده و امنیت را برای این کشور به ارمغان آورد.

انتهای‌پیام/

برچسب ها: بین المللی ، توسعه ، مهارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار