بان کي مون دبير کل سازمان ملل متحد روز شنبه از روستاهايي در فيليپين که بر اثر طوفان هايان ويران شده است، بازديد کرد و وعده داد براي تامين دست‌کم 800 ميليون دلار به منظور کمک به بازسازي منطقه ويران شده بر اثر طوفان ماه گذشته، تلاش کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اسوشيتدپرس ؛ کودکان نجات يافته از طوفان هشتم ماه نوامبر با خواندن سرود در مدرسه‌اي در شهر تاکلوبان که بيشترين آسيب را ديده است، از دبير کل سازمان ملل متحد استقبال کردند.

بان کي مون در حالي که مقامات سازمان ملل و فيليپين وي را همراهي مي‌کردند، براي کودکان دست زد و به آنها گفت: «لطفا طاقت داشته باشيد. نااميد نشويد. ما آمده‌ايم که به شما کمک کنيم».

به رغم اينکه بان کي مون فقط حدود دو ساعت در اين مکان ماند ولي وي برجسته‌ترين مقام بين‌المللي است که از اين منطقه که بر اثر وزش يکي از قدرتمندترين طوفان‌ها ويران شده است، بازديد مي‌کند. اين طوفان دست‌کم شش هزار و 100 کشته برجا گذاشته است و بيش از يک هزار و 700 نفر نيز همچنان مفقود هستند.

هايان همچنين به بيش از يک ميليون خانه خسارت وارد کرده و 27 هزار زخمي برجا گذاشته است.بان کي مون در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد ويراني که مشاهده کرده، «توصيف‌ناپذير» است.
بيش از 200 مامور مسلح پليس، امنيت مسير کاروان دبير کل سازمان ملل را از فرودگاه تاکلوبان تامين کردند. بان کي مون پس از ديدار با بنينو آکينو رئيس جمهور فيليپين و ديگر مقامات بلندپايه در مانيل به منظور گفتگو در خصوص فعاليت‌هاي بازسازي، عازم تاکلوبان شد.

وي گفت به سرمايه‌گذاري خارجي براي کمک به بازسازي مناطق طوفان‌زده نياز است. بان کي مون اعلام کرد سازمان ملل تلاش مي‌کند در 12 ماه آينده، دست‌کم 800 ميليون دلار جمع‌ آوري کند و کمک‌هاي حياتي همچون آب، غذا، سرپناه و لوازم بهداشتي را تامين کند. وي افزود سازمان ملل همچنين به تهيه يک راهبرد عمراني بلند مدت کمک خواهد کرد. سازمان ملل در بيانيه‌اي اعلام کرد حدود 237 ميليون دلار يا 30 درصد اين مبلغ تاکنون تامين شده است.

رئيس جمهور فيليپين اعلام کرده خسارات و زيان‌هاي ناشي از طوفان هايان بالغ بر حدود 12.9 ميليارد دلار است.

انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار