مدیرحوزه های علمیه کشور گفت: امروز زمانی فرا رسیده که نیازها حاکی از این است که صاحبان فکر و تخصص در حوزه باید صدها نفر باشند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری قبل از ظهر شنبه در مراسم افتتاح ساختمان موسسه آموزش عالی حوزوی اسرا که در محل ساختمان این مدرسه برگزار شد گفت: رشته تخصصی تفسیر و سایر رشته های تخصصی حوزه بیانگر دوران شکوفایی حوزه و زمانی است که فارغ التحصیلان حوزه به عنوان جامعه العقول و جامعه المنقول شناخته می شدند که هم دایره علمی و هم قول آنها ارزشمند بود.

وی ادامه داد: ولی امروزه یک مسئله را نمی‌توان نادیده گرفت و آن نیز این مطلب است که در آن زمان دایره علوم مانند امروز گسترده نبود و نیازها نیز مانند نیازهای امروز نبود.

عضو جامعه مدرسین حوزه ادامه داد: امروره همگان باید در رابطه با علوم دینی و تفسیری و کلام و فقه آستین ها را بالا بزنیم و اگر ما زمانی از دوران امام صادق(ع) و امام باقر (ع) به عنوان دوران شکوفایی رشته های تخصصی یاد می کردیم به دلیل تربیت شاگردان مختلف و متخصص در زمینه علوم دینی بود.

وی تاکید کرد: امروز زمانی فرارسیده که نیازها حاکی از این است که صاحبان فکر و تخصص در حوزه نه یک نفر یا 10 نفر بلکه باید صدها نفر باشند.

آیت الله حسینی بوشهری عنوان کرد: نیازهای امروز تنها متعلق به ایران و یک محدوده کوچک جهان نیست بلکه دنیای امروز در سراسر جهان منتظر حوزه معارف دینی است.

وی تاکید کرد: فارغ التحصیلان حوزه به برکت اینکه از اساتید برجسته و توانمندی بهره جسته اند باید دانش و معارف الهی را به سراسر دنیا عرضه کنند./س


برچسب ها: قم ، حوزه ، نیازمند ، صدها ، متخصص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.