برف و سرمای شدید باعث شده تا دسته ای بزرگ از فلامینگوها در حاشیه رودخانه سیمینه رود بوکان فرود آیند.

 

محمد احمدی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بوکان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مهاباد گفت: در پی بارش های اخیر در منطقه و برف و سرمای کم سابقه که موجب یخ بستن بیشتر تالاب ها و آبگیرهای جنوبی دریاچه ارومیه شده است این دسته از فلامینگوها به تعداد بیش از 80 قطعه در حاشیه این رودخانه فرود آمده اند.

وی گفت: جریان آب در بستر این رودخانه باعث شده شده تا این پرندگان برای تغذیه در حاشیه این رودخانه فرود بیایند . بگفته وی فلامینگوها عمدتا در تالاب های اقماری حاشیه جنوبی دریاچه ارومیه مشاهده شده و بندرت در حاشیه رودخانه های این شهرستان دیده می شوند .

احمدی از مردم منطقه بخصوص روستاهای حاشیه رودخانه ها درخواست کرد با توجه به شرایط جویی و کمبود مواد غذایی برای وحوش بخصوص پرندگان از این گونه های حیات وحش با جلوگیری از شکار و دادن دانه و غذا به آنها حمایت کنند.

وی از دستگیری متخلفین غیر مجاز شکار و صید در این شهرستان در چند روز اخیر خبر داد و گفت: با توجه به بارش برف عده ای افراد فرصت طلب اقدام به شکار پرندگان وحشی در منطقه کرده اند که مأمورین یگان حفاظت محیط زیست بوکان بصورت شبانه روزی در مناطق تحت حمایت خود در حال گشت زنی بوده و چهار نفر را در همین ارتباط تاکنون دستگیر کرده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بوکان اظهار داشت: از متخلفین یک قبضه اسلحه شکاری غیر مجاز کشف و پرونده متشکله تحویل مقامات قضایی شد ./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.