شهردار منطقه 9 تهران از ارتقاء فرهنگ ترافیک با رویکرد آموزش غیر مستقیم در مدارس سطح محدوده خبر داد، گفت: برای نخستین بار در کشور، بسته آموزش ترافیک با موضوع " کودک و زندگی " بین دانش آموزان توزیع شد.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران سیدعلیرضا حسینی در این خصوص اظهار داشت: آموزش و فرهنگ سازی در زمینه رفتارهای ترافیکی حائز اهمیت بوده و از آنجا که آموزش  در سنین پایین  بازدهی بالاتری دارد، لازم است تا در برنامه ریزی های آموزشی، به کودکان و نوجوانان توجه ویژه ای شود.

وی تصریح کرد: آموختن اصول صحیح ترافیک به دانش آموزان از دوران کودکی باعث میشود تا در آینده به افرادی قانونمند تبدیل شده و خانواده و محیط پیرامون خود را نیز به رفتارهای صحیح دعوت می کنند و چه بسا در طولانی مدت تاثیر هشدارهای کودکانه فرزندان به والدین و اطرافیان بیشتر  از اعمال جریمه باشد.

حسینی افزود: براساس تجارب کسب شده در سالهای پیش، آموزش غیر مستقیم کودکان اثرات بیشتری در نهادینه شدن آموزشهای ترافیک داشته است.

وی تصریح کرد: در راهبری پروژه آموزش وارتقاء فرهنگ سال جاری،سعی شده است  به موضوع از منظر "کیفی" نگاه شود و از نگرش سنتی " کلی گرایی" پرهیز شده و رویکرد آموزش غیر مستقیم به عنوان یکی از ابزارهای اصلی مورد توجه قرار گیرد.

شهردار منطقه 9 ادامه داد: بر همین اساس برای اولین بار در سطح کشور، بسته آموزشی با موضوعیت " کودک و  زندگی" و با عنوان " سفقلی ها و تابلوهای راهنمایی و رانندگی" بین 5 هزار  نفر از دانش آموزان مقطع ابتدایی سطح محدوده توزیع شد.

وی اضافه کرد: هدف این بسته فرهنگی، آموزش غیر مستقیم علائم راهنمایی و رانندگی  به کودکان بوده  و شامل سه برگه برچسبی و هر یک از این برگه ها شامل یکی از تابلوها( اخباری، انتظامی، اخطاری) بوده که علاوه بر تعریف ساده و روانی از هر یک از انواع تابلوها،9 تابلو  همرده را نیز با استفاده از  اشکال فانتزی و رنگهای شاد در قالب برچسب نشان داده شده و عناوین آنها نیز در زیر هر یک از علائم درج شده است.

 شهردار منطقه 9 خاطر نشان کرد: با خلق ایده، تفکر پویا و سازنده و حمایت از کارشناسان داخلی می توان گام های بزرگی را در راستای ارتقاء فرهنگ ترافیک برداشت و به جای استفاده از برچسبهای بی محتوای بیگانه که مروج اتبذال و خشونت در بین کودکان است، از ابزارهای  داخل حاصل از اندیشه و کارشناسان کشورمان استفاده کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: کشور ، آموزش ، ترافیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار