دولت اوباما در درصدد مدرن‌سازی بمب‌های اتمی آمریکا، سیستم‌های آزمایشگاهی و تجهیزات وابسته به آن است .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز ، دفتر بودجه کنگره آمریکا گزارش داد: دولت اوباما در درصدد مدرن‌سازی بمب‌های اتمی آمریکا، سیستم‌های آزمایشگاهی و تجهیزات وابسته به آن است؛ طرحی که طی یک دهه آینده 355 میلیارد دلار هزینه دارد.

  کنگره آمريکا اعلام کرد طرحهاي باراک اوباما رئيس جمهور اين کشور براي زرادخانه هسته‌اي آمريکا سيصد و پنجاه و پنج ميليارد دلار هزينه خواهد داشت که بايد در مدت ده سال آينده تامين شود.

 دفتر بودجه کنگره با انتشار گزارشي مشخص کرد اين بودجه شامل هزينه‌هاي نوسازي و مدرن کردن تسليحات هسته‌اي و سامانه‌هاي شليک و حمل آنها و آزمايشگاههاي توليد تسليحات اتمي مي‌شود. گزارش کنگره تصريح مي کند هزينه اين برنامه يکصد و پنجاه ميليارد دلار بيشتر از درخواست اوليه دولت بود که سال گذشته به کنگره داده بود. رئيس جمهور آمريکا ادعا مي‌کند طرح مدرنسازي تسليحات هسته‌اي اين کشور براي تقويت امنيت ارتش آمريکا و افزايش اعتماد به نفس رهبران سياسي آمريکا در گفتگوهاي هسته‌اي با ديگر قدرتهاي جهان ضروري است. درخواست بودجه جديد هسته‌اي آمريکا در حالي است که مقامات اين کشور همچنان با افزايش کسري بودجه دست و پنجه نرم مي‌کنند و براي کاهش آن بسياري از برنامه هاي رفاهي مردم را قطع کرده‌اند. 

در سال 2014، 23.1 میلیارد دلار برای تجهیز نیروهای اتمی درخواست شده است . 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار