معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت از محیط زیست آذربایجان غربی گفت: 500 کیلوگرم دانه برای پرندگان مهاجر در حواشی دریاچه ارومیه پخش شد.

حمید رعناقد در گفت‌و‌گو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: محیط‌بانان محیط زیست آذربایجان غربی و نمایندگانی از تشکل‌‌‌‌‌های مردمی آذربایجان غربی اقدام به پخش 500 کیلوگرم دانه برای پرندگان مهاجر در حواشی دریاچه ارومیه کردند.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیتی که تالاب‌های کانی برازان، حسنلو و ... دارند و این تالاب‌ها جزو تالاب‌های بین‌المللی هستند و از طرف دیگر برف و سرما ، اقدام به پخش دانه برای پرندگانی که دچار کمبود غذا هستند کرده و این اقدام تا زمانی که غذا به وفور برای پرندگان وجود نداشته باشد ادامه می‌یابد.

رعناقد ادامه داد: نه تنها در حاشیه دریاچه ارومیه بلکه در سراسر زیستگاه‌های استان خصوصا در شهرستان‌های نقده، مهاباد و شمال استان اقدام به پخش دانه کرده و پخش دانه را به عنوان اولویت و جزو برنامه‌های کاری خود قرار دادیم.

وی با اشاره به رساندن آب و علوفه به گونه‌های وحشی ساکن در جزایر دریاچه ارومیه، اعلام کرد: برای گونه‌های وحشی ساکن در جزایر دریاچه ارومیه از جمله قوچ، گوزن زرد و... آب‌رسانی و علوفه‌رسانی انجام می‌شود که خوشبختانه در حال حاضر با توجه به نزولات آسمانی نیاز به آب‌رسانی نیست و در حال حاضر علوفه‌رسانی را در برنامه کاری خود قرار دادیم و به جزایر کبودان و اشک علوفه‌رسانی انجام می‌شود.

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت از محیط‌زیست آذربایجان غربی ابراز داشت: براساس گزارش اداره محیط‌ زیست طبیعی، اداره کل حفاظت محیط ‌زیست آذربایجان غربی عملیات انتقال آب و علوفه را برای جزایر فوق در دستور کار خود قرار داده و تا زمان رفع نیاز گوزن‌ها این عملیات ادامه خواهد داشت./س

برچسب ها: دانه ، مهاجر ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.