خطیب موقت جمعه شهرکرد به تیم مذاکره کننده ایران توصیه کرد، با اقتدار و قوت قلب راه خود را در این مسیر ادامه دهد.

حجت الاسلام سید ابوالحسن فاطمی در خطبه های آخرین جمعه پاییز امسال، در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) شهرکرد افزود: تیم مذاکره کننده ایران راهی را که آغاز کرده است به سرانجام برساند و بداند که مکر و حیله دشمنان کار ساز نخواهد بود.
وی گفت: مسئولان امر حالا که کاری را که شروع کرده اند، با آبرومندی و اقتدار آن را ادامه دهند و با توکل بر خدا و زیر سایه مقام معظم رهبری و حمایت مردم، این مسیر را ادامه دهند.
فاطمی تاکید کرد: البته مسئولان تیم مذاکره کننده در نشست های خود از ارزشهای اسلامی نباید کوتاه بیایند و حافظ ارزش های اسلامی ایران باشند.
به گفته وی، هرگز کسی نباید به وعده های دورغین نظام استکبار و ابرقدرت ها اتکا کند چرا که خصوصیت نظام استکباری و سیاستمداران غیر اسلامی عهد شکنی است.
خطیب موقت جمعه شهرکرد تاکید کرد:عهد شکنی آمریکا طبیعی است و خوی استکباری آمریکا پیمان شکنی و عهد شکنی است و نباید انتظاری غیر از این از آمریکا داشت.
فاطمی اظهار داشت: زمزمه های مخالفت آمریکا با مفاد نشست ژنو به این دلیل است که آنان می خواهد ایران را بترسانند و از ایران امتیاز بگیرند، اما مسئولان و مردم با اقتدار در برابر آمریکا ایستاده اند.
به گفته وی، همیشه حرف و عمل آمریکا با هم یکی نبوده است و همواره آنان با عملشان متفاوت بوده است.
فاطمی به فرارسیدن اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: اربعین حسینی یادآور مصیبت بزرگ خاندان عصمت و طهارت (ع) است.
خطیب جمعه شهرکرد به آیین سنتی شب یلدا اشاره کرد و گفت: شب یلدا به عنوان یک سنت قدیمی به دلیل دید و بازدید و صله رحم عملی غیر شرعی نیست و اما نباید به خاطر این جشن، عزاداری و اعتقادات مذهبی نادیده گرفته شود، چرا که این شب با ایین های عزاداری اربعین سید و سالار شهیدان همزمان شده است.
فاطمی با تبریک ولادت حضرت عیسی مسیح (ع) گفت: حضرت مسیح معجزه خداوند است و نمونه زهد و تقواست که هرگز به دنیا دل نبست.
وی یادآور شد: حضرت مسیح اعجاز الهی بود که در قرآن به تولد و ویژگی های این پیامبر بزرگ اشاره شده است.
فاطمی، سالروز تاسیس سپاه حفاظت فرودگاه های کشور را یادآور شد و گفت: از زمانی که سپاه مسئولیت حفاظت از فرودگاه ها و پرواز ها را برعهده دارد، هیچ گونه هواپیماربایی در کشور خوشبختانه صورت نگرفته است و این نشان از اقتدار این نیروی مردمی و متخصص دارد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.