خوراکی های شب یلدا هریک خواصی دارند که "متخصصان طب سنتی" می گویند خوردن بعضی خوراکی ها در این شب ممنوع است و عده ای دیگر بر این باورند یک شب هزار و یک شب نمی شود و نباید به خوراکی های شب یلدا نگاه وسواسی داشت.

به گزارش خبرنگار كلينيك باشگاه خبرنگاران؛ انار، انگور، ازگیل، آجیل، خرمالو، هندوانه از میوه ها و خوراکی های مخصوص این شب به شمار می آیند و مصرف اين ميوه هر چند به مقدار کم در بلند ترین شب سال ضروری است.  
 
انار، سرد و خشک: به طور کلی طبیعت این میوه سرد است و افرادی که "مزاج سردی" دارند باید در خوردن انار زیاده روی کنند و توصیه می شود حتما انار را با قسمت های داخلی آن بخورید. 


   
انگور، گرم و تر: انگور طبیعتی گرم دارد و باعث "تقویت ریه" و معده می شود و می تواند مواد زاید را از بدن دفع کند. 


   
ازگیل، سرد و خشک: خواص دارویی این میوه از قدیم مورد توجه بوده است و در درمان ترش کردن معده موثر است و نباید در این روزهای سرد سال در مصرف آن زیاده روی کرد. 


   
خوردن سالاد بعد از غذا در این شب اشتباه است زیرا این تداخل غذایی با هم تاثیر منفی بر دستگاه گوارش دارند و باید بلند ترین شب سال را با "مشکلات گوارشی" و معده سپری کنید.  
   
متخصصان طب سنتی همواره توصیه می کنند تا احساس ضعف و گرسنگی نکرده اید غذا نخورید و غذاها را با هم مصرف نکنید. 

شیرینی و میوه بعد از غذا را با تاخیر مصرف کنید و ميوه را همراه با شیرینی و خوراکی های شکردار مصرف نکنید زیرا معده یک جا نمی تواند میوه و شیرینی را با سرعت زیاد هضم کند و مصرف همزمان لبنیات با میوه و شیرینی در این شب ممنوع است. 

از مرسوم ترین سرگرم کننده های شب یلدا "فال گرفتن" و حفظ کردن شعر است و اگر می خواهید امسال یک کاری متفاوت را تجربه کنید یکی از اشعار حافظ را به سلیقه انتخاب کنید و در مهمانی دوستانه آن را با لحن بسیار زیبایی بخوانید و از دیگران بخواهید آن را حفظ کنند.  
   


انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار