فرمانده سپاه علی بن ابی طالب(ع) گفت: باید با هوشیاری در این فضای غبارآلود که در سنگری همه جانبه با دشمن قرار داریم، تلاش کنیم تا مغلوب دشمن شویم.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، سردار مهدی مهدوی نژاد در سومین همایش حقوقی سازمان بسیج حقوقدانان و یادواره 21 شهید حقوقدان که در تالار معصومیه استانداری قم برگزار شد؛ اظهار داشت: باید با هوشیاری، استقامت، بصیرت و اخلاص در این فضای غبارآلود که در سنگری همه جانبه با دشمن قرار داریم، تلاش کنیم و این امری ضروری است و نباید مغلوب دشمن شویم و باید با درس آموزی از مکتب امام (ره) و شهیدان از انقلاب پاسداری کنیم.

وی بیان داشت: در این نشست با نزدیک شدن قلبها به یکدیگر می‌توانیم از حق و حقوق پاسداری کنیم و برای حق الناس و حق الله گام‌هایی برداریم.

فرمانده سپاه قم با اشاره به این که قطعا برای گام برداشتن در این مسیر پرفراز و نشیب به شهیدان و حقوقدانان واقعی اسلام باید اقتدا کنیم، عنوان کرد: آنها با کمک گرفتن از خدا آموختند که چگونه حق الناس را از استعمارگران خارجی و مستبدان داخلی بگیرند و جبهه‌های آنها فروکش کنند.

لزوم پاسخ به استفتائات

یکی از اعضای هیئت علمی پژوهشکده فرهنگ و معارف اسلامی نیز در سخنانی در این همایش با اشاره به قانون مجازات اسلامی عنوان کرد: این قانون پس از آسیب شناسی جامع در ساختار و ماهیت آن اصلاح شد و بر این اساس سیاست های حاکم بر آن انجام شد.

حجت الاسلام فتحی در این زمینه ادامه داد: شدت گرفتن و یا تفحص زیاد در مسائلی که موضوعیت بسیاری نداشت را در نظر نگرفتیم و اقوال اظهر و آن دسته قول‌هایی که به احتیاط نزدیک بود را برای اصلاح آن انتخاب کردیم.

وی عنوان کرد: در حال حاضر 20 هزار استفتا در مسائل حقوقی وجود دارد و لازم است برای پاسخ به این سؤالات حوزه علمیه و مراجع تقلید کمک کنند.

اصلاح قانون مجازات اسلامی موجب ایجاد نظم در آن شد

عضو هیئت علمی پژوهشکده فرهنگ و معارف اسلامی یادآور شد: قانون مجازات اسلامی در سال 70 این قانون از فقه برگرفته شده بود و ساختار کاملی نداشت و با توجه به رویکردی که در اصلاح این قانون اتفاق افتاد، نظمی خاص در آن ایجاد شد./س


برچسب ها: قم ، تلاش ، مغلوب ، دشمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.