سرپرست فدراسیون تکواندو گفت: برای مسابقات مختلف با مربیان تیم ملی به صورت پروژه ای کار می کنیم.

سید محمد پولادگر سرپرست فدراسیون تکواندو در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران عنوان کرد: بعد از بازگشت تیم ملی تکواندو از رقابت های انتخابی المپیک، باید گزارش کادر فنی تیم ملی را در جلسه کمیته فنی بررسی کنیم و پس از ان می توان در مورد نتایج کسب شده قضاوت کرد.

وی در مورد نتایج تیم ملی در رقابت های انتخابی المپیک در منچستر افزود: این رقابت ها شروع کسب امتیاز برای بازی های المپیک 2016 بود و تا آن زمان تمام رویدادهای بین المللی در تقویم فدراسیون جهانی و براساس رنکینگ ورزشکاران این فرصت وجود دارد تا امتیازات لازم را جمع آوری کنیم.

وی یادآور شد: با آمار هایی که داریم رقابت های منچستر بسیار سخت بود و اکثر قهرمانان جهان و المپیک در همان دور نخست حذف شدند. به هرحال در رقابت های حساس شرایط به گونه ای است که برای کسب امتیاز باید تلاش بیشتری شود و چون قهرمانان کار سخت تری دارند، امری طبیعی است که نتایج آنها بیشتر زیر ذربین باشد، به همین علت این قهرمانان برای مدال آوری شکننده تر از سایرین هستند.

سه سال برای المپیکی شدن فرصت داریم

سرپرست فدراسیون تکواندو با اشاره به اینکه تکواندوکاران برای حضور در المپیک ریو هنوز فرصت زیادی دارند، گفت: با توجه به سبک جدید رقابت های انتخابی المپیک فرصت زیادی برای کسب سهمیه داریم و این فرصت تا قبل از بازی ها وجود دارد. پیش از این تنها 2 فرصت برای کسب سهمیه المپیک در رقابت های قاره ای و جهانی ان هم یک سال قبل از المپیک داشتیم اما حالا از سه سال قبل این فرصت ها برنامه ریزی شده است.

وی در مورد فرصت های ایران برای کسب سهمیه المپیک تصریح کرد: به جز رقابت های جایزه بزرگ منچستر، ما هفت مسابقه دیگر "گرند پریکس" را پیش رو داریم و تورنمنت های دیگر هم در کنار مسابقات انتخابی جهانی و قاره ای وجود دارند. رقابت های بین المللی جام فجر ایران نمونه ای از همین تورنمنت های انتخابی المپیک است که در ردهA تقویم فدراسیون جهانی قرار دارد.

پولادگر در پاسخ به این سوال که تغییرات گسترده در کادر فنی تیم ملی عامل نتیجه نگرفتن در رقابت های منچستر شده، گفت: نمی توانیم از حالا برای چهار سال دیگر سرمربی تیم ملی را تعیین کنیم. فدراسیون بر مبنای سیاست های روز تصمیم گیری می کند. در واقع به صورت پروژه ای با کادر فنی همکاری می کنیم.

وی افزود: بعضی ها می گویند مربیانی بوده اند که تنها 6 ماه با فدراسیون همکاری کرده اند برای اینکه ما برای همان 6 ماه رویدادهایی داشتیم. با در نظر گرفتن شرایط زمانی و به خاطر گستردگی کار سازمان تیم های ملی را ایجاد کرده ایم تا با تجربیات قبلی تصمیم بگیریم.

نامزد حضور در انتخابات فدراسیون تکواندو در مورد اینکه آیا با تغییرات گسترده در کادر فنی در سال های اخیر باعث حاشیه سازی بیشتر در این رشته شده، تاکید کرد: متاسفانه بیشترین حاشیه از سوی رسانه ها ایجاد می شود چون آنها متخصص ایجاد حاشیه هستند! این حاشیه سم مهلکی برای ورزش است. ما نهایت تلاش خود را می کنیم که به حاشیه نرویم!

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار