سیمرغ یک مفهوم است که وجود خارجی ندارد، ساخت هرگونه حجمی با متریالی چون کریستال آن را تبدیل به چیزی غیر از مفهوم اصلی آن می کند.

 به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران به نقل از مدیریت ارتباطات سی و دومین جشنواره بین¬الملی فیلم فجر، ابراهیم حقیقی طراح سیمرغ جشنواره بین المللی فجر از طراحی مجدد تندیس برای بازگردان آن به مفهوم اصلی سیمرغ خبرداد.

حقیقی در گفتگو با ستاد خبری جشنواره گفت: اجرای سیمرغ در سال گذشته علیرغم همه تلاش هایی که انجام شد به دلیل محدودیتهای ساخت که هنوز وجود دارد آن را از شکل و مفهوم اصلی دور کرده بود و در عمل آن حجم نتوانست مفهوم رویایی و دست نیافتنی سیمرغ را به نمایش بگذارد. همین علت سبب شد تا نشان جشنواره همچون تندیس بسیاری از جشنواره های دیگر به یک نشان قابل دسترسی تبدیل شودرو از هدف طراحی اولیه سیمرغ فاصله داشته باشد و در این دوره ما تلاش کردیم تا بتوانیم آن نگاه متعالی که در فرم سیمرغ بود(بلندی قامت، کشیدگی و پرداحت به جزئیات) را به سازندگان انتقال دهیم اما با مشورت ها و اتودهای انجام شده در حجم و کریستال این مفهوم هنوز قابل اجرا نیست و همین علت باعث شده بود که در طراحی سال گذشته تندیس تبدیل به حجمی شود که فاصله زیادی با معنای اصلی‌اش داشته باشد .

وی تصریح کرد: ساخت تندیس باید نشانه‌ای از سینما را درخود جای دهد. استفاده از بلور و کار ترکیبی در اجرای تندیس برای ایجاد تلالو و بازتاب روشنایی هدف طراحی مجدد نشان جشنواره فجر است. که سعی شده با تغییرات اندکی به طرح اصلی نشان جشنواره نزدیک شویم. ایجاد انعکاس نور در پایه تندیس یکی از مهمترین تغییرات جزئی است که در حال طراحی می‌باشد کاری که به لحاظ فنی و اجرایی در سال های گذشته قابل اجرا نبود. البته هنوز نمونه اول و کامل آن نهایی نشده است تا بتوانیم درباره آن تصمیم‌گیری کینم. اما تلاشمان بر این است که بهترین کیفیت را با حداقل تغییر داشته باشیم.

حقیقی در پایان اظهار امیدوار کرد که با نهایی شدن یک شکل واحد از تندیس به ثباتی برسیم که مورد تائید و پذیرش عمومی اهالی هنر و سینما باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار