مدیر حوزه های علمیه کشور گفت: در بسیاری از جوامع از گسستگی خانوادها رنج می برند و دارای مسائل و مشکلات مختلف هستند که دلیل عمده این مسائل کم محبتی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در همایش مدیران استانی مرکز مدیریت و مرکز خدمات حوزه های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه وجود مرکز خدمات حوزه نه تنها در قم بلکه در سراسر کشور نعمتی الهی است، اظهار کرد: امروز خدمات بیشماری از این مرکز در اختیار طلاب قرار می گیرد.


مدیر حوزه های علمیه کشور از لازمه های سلامت جسم، سلامت روح عنوان کرد و افزود: اعتقاد و توکل به خدا و اعتقاد به مقدورات الهی ضامن سلامت هستند که به کمک این سه نیاز مهم، نیاز ما به سایر مسائل کم می شود.

وی در توضیح تامین نیازهای روحی انسان در قالب اعتقاد به خدا تصریح کرد: در اسلام یکی از مسائلی که به آن سفارش شده است اعتقاد و ذکر خداست که در سایه آن آرامش میابد.

آیت الله حسینی بوشهری به تبیین توکل خدا به عنوان فاکتور دوم تضمین کننده سلامت اشاره کرد و گفت: کسی که به واقعیت توکل بر خدا برسد بسیاری از مسائل و مشکلات به زندگی انسان راه پیدا نمی کند.

مدیر مرکز حوزه های علمیه کشور توکل و اعتقاد به خدا را راه های پیشگیری از بیماری و تضمین کننده سلامت بدن برشمرد و بیان کرد: قبل از اینکه برای درمان به پزشک مراجعه کنیم بایستی بنیه های اعتقادی و معنوی در فضای جامعه و به خصوص حوزه ها تقویت شود.

وی با تاکید بر تقویت بنیه های معنوی در جامعه ها خاطر نشان کرد: طلاب با تقویت بنیه های معنوی در جامعه می توانند ایفا گر نقش پزشک باشند. با تقویت باورهای دینی و اعتقادی، جلوی بسیاری از بیماری های روحی که منشا بیماری های جسمی هستند گرفته می شود.

امام جمعه قم بر ترویج اصل خویشتن داری، صبر و بردباری در جامعه تاکید کرد و گفت: صبر و خویشتن داری داروهای معنوی و شفا بخش در جامعه اسلامی است

آیت الله حسینی بوشهری به بهره گیری از تفریحات سالم برای تقویت سلامت روحی و جسمی اشاره و تاکید کرد: بهره گیری از تفریحات سالم سبب تلطیف جامعه می شود و در اسلام به این اصل تاکید بسیار شده است.

مدیر حوزه های علمیه کشور به معزل گسستگی روابط خانواده ها و ازدواج اشاره کردو افزود: در بسیاری از جوامع از گسستگی خانوادها رنج می برند و دارای مسائل و مشکلات مختلف هستند که دلیل عمده این مسائل کم محبتی است.

امام جمعه قم روش الگو ها و ویژگی های معنوی را از موارد تاثیر گذار در جامعه دانست و اظهار کرد: پزشکانی که معتقد بر باورهای دینی و اسلامی نیستند به دعا و راز و نیاز با خدا سفارش می کنند چرا که بر همگان اثبات شده است که دلهره و ناآرامی منشا بسیاری از بیماری ها جسمی است.

وی رجوع به خدا و اولیای الهی در اوج نگرانی را تضمین کننده سلامتی عنوان نمود و تصریح کرد: سلامت را تنها در سلامت جسم جستجو نکنیم اگر روح سالم بماند نقش مهمی را در سلامت جسم ایفا می کند و اسلام برای سلامت روح نسخه های فراوانی پیچیده است.

آیت الله حسینی بوشهری به اصل پیشگیری بهتر از درمان است اشاره و عنوان کرد: مهمترین اصلی که اسلام و قرآن برای سلامت جسم دارد این است که بخورید و بیاشامید ولی اسراف نکنید./ش
برچسب ها: قم ، کمیود ، محبت ، خانواده ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.