وزیر راه و شهرسازی گفت: ما به دنبال این هستیم که در جبهه طرفداران حقوق شهروندی بنشینیم و خواستار قطار تمیز، سریع و مطمئن که به سلامت مسافران را جابه جا می‌کند؛ باشیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در مراسم نکوداشت فعالان بخشی خصوصی در عرصه حمل و نقل ریلی که چهارشنبه شب برگزار شد گفت: یکی از مواردی که می‌خواهیم در دولت تدبیر و امید به یادگار بماند حمل و نقل مدرن، سریع و کارآمد است.  

آخوندی با اشاره به ضرورت تغییر پارادایم(الگو) در عملکرد بخش خصوصی و دولتی اظهار داشت: تغییر الگو باید در تشریح عملکرد بخش دولتی و خصوصی شکل گیرد.  
 
وی با تاکید بر تغییر پارادایم گفت: دولت باید از مداخله گری پرهیز کند و تغییر رفتار فعالان اقتصادی با پذیرش مسئولیت در حوزه عملیات تغییر یابد.  
 
آخوندی با بیان این که مقررات اداری دست و پاگیری وجود دارد افزود: مهمترین راهکار مقررات زدایی است و در این زمینه تلاش می‌کنم تا محیط اقتصادی باثباتی فراهم شود.  
 
وی ادامه داد: وظیفه دولت این است که بگوید در چه حوزه‌هایی نمی‌خواهد مداخله کند و هر روز هم عوارض و مقررات جدیدی بر آن وضع نکند.  
 
وزیر راه و شهرسازی گفت: دولت در حوزه اقتصادی پرقدرت است و باید کنترل شود تا منافع عده‌ای تامین و یا افراد محدودی از آن منتفع نشوند.  
 
وی در خصوص سهولت و دسترسی به شبکه ریلی اظهار داشت: قبل از این که وارد بودجه سال 92 شویم از شرکت راه آهن خواستم تا کارایی در این بخش را افزایش دهند و افزایش قدرت شرکت‌های حمل و نقل ریلی از جمله راهکار این موضوع است.  
 
آخوندی گفت: ما به دنبال این هستیم که در جبهه طرفداران حقوق شهروندی بنشینیم و بگوییم قطار تمیز و مطمئن می‌خواهیم که به سلامت مسافران و بارها را جابه جا کند.  
 
وی افزود: ما نیاز به تغییر الگو داریم زیرا برای کنش‌گران اقتصادی هم سخت است تا دریافت کمک از دولت را قطع کنند. 

وی گفت:باید دسترسی بخش خصوصی به منابع ریالی صندوق توسعه ملی را فراهم کنیم زیرا سالانه برای خرید واگن باری ومسافری و نیز توسعه تجهیزات و خدمات وابسته نیاز به 3 هزار میلیارد تومان اعتبار داریم که با دسترسی به منابع بازار سرمایه می توان این سرمایه گذاری را انجام داد.
انتهای پیام/

برچسب ها: وزیر ، راه ، شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار