رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور با اشاره به وضعیت راههای کشور و کمبود اعتبارات گفت: بیش از پنج هزار میلیارد تومان برای نگهداری و نوسازی راههای کشور به طور سالانه احتیاج است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ داوود کشاورزیان با اشاره به وضعیت راههای کشور و کمبود اعتبارات در شیراز گفت : بیش از پنج هزار میلیارد تومان برای نگهداری و نوسازی راههای کشور به طور سالانه احتیاج است که بر اساس قانون تامین اعتبار جاده های شریانی بر عهده وزارت راه و شهرسازی و اعتبارات تعمیر و نگهداری جاده های غیر شریانی هم از بودجه عمرانی استانها تامین می شود.

وی علت عمده تصادفات جاده ای کشور را خطاهای انسانی از جمله سرعت غیر مجاز ، سبقت غیر مجاز و انحراف به چپ دانست و بر ضرورت فرهنگ سازی تاکید کرد و افزود : باید در این زمینه کار فرهنگی صورت گیرد تا رانندگان نسبت به عواقب چنین رفتارهایی آگاه شوند.

کشاورزیان افزود : اگر قرار باشد سالانه یک هزار کیلومتر از راههای فارس نوسازی و تعمیر شود به رقمی حدود 240میلیارد تومان احتیاج است که هزینه کرد چنین رقمی از جانب دولت ممکن نیست.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت : باید زمینه های حضور بخش خصوصی در بحث حمل و نقل و راهداری فراهم شود تا از این طریق بتوانیم بخش زیادی از مشکلات را بر طرف کنیم./س

انتهای پیام/

برچسب ها: نیاز ، سالانه ، نگهداری ، راه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.