از جایزه اقتصاد اسلامی شهید صدر طی همایش ملی اخلاق و اقتصاد اسلامی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، در همایش ملی اخلاق و اقتصاد اسلامی با حضور اساتید دانشگاهی و فضلای حوزوی در سالن همایش‌های موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد.


هدف از برگزاری این همایش، معرفی جایگاه فراموش شده شهید صدر، جریان‌سازی برای وارد شدن اقتصاددانان مسلمان به حوزه اقتصاد بین‌المللی و نیز رعایت اخلاق دینی در بازار است و 20 مرکز علمی و پژوهشی نیز در برگزاری آن دخیل بوده‌اند.

150 نفر از محققان حوزه اخلاق و اقتصاد اسلامی چکیده مقالات خود را به این همایش ارسال کرده بودند که 100 نفر از آنها اصل مقالات خود را نیز به دبیرخانه فرستادند و در نهایت 50 مقاله در مرحله نخست پذیرفته شد که 36 مقاله به دو صورت شفاهی و پوستر ارائه شدند.

در نوبت دوم این همایش و با حضور آیت‌الله حائری شیرازی، استاد اخلاق و عضو مجلس خبرگان رهبری از جایزه اقتصاد اسلامی شهید صدر رونمایی شد.

شهید آیت‌الله صدر یکی از بزرگترین اساتید و محققان حوزوی بود که با نگارش کتاب «اقتصادنا» مباحثی را در خصوص اقتصاد اسلامی و رابطه آن با اخلاق دینی مطرح کرد؛ این کتاب تاثیر شگرفی بر روی پژوهشگران و محققان پس از شهید صدر داشت و تحولی عظیم در حوزه اقتصاد اسلامی به وجود آورد./س
برچسب ها: قم ، رونمایی ، اقتصاد ، شهید ، صدر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.