10 سناتور آمریکایی با ارسال نامه‌ای به کنگره، نسبت به تصویب تحریم‌ها علیه ایران هشدار دادند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه واشنگتن پست؛ 10 تن از سناتورهای آمریکایی در نامه‌ای به کنگره نسبت به طرح تصویب تحریم های جدید ضد ایرانی در کنگره هشدار داده و فاش کردند که سازمان های اطلاعاتی هم در نشست های محرمانه به قانون‌گذاران آمریکایی نسبت به عواقب تحریم‌های جدید هشدار داده‌اند. 
 
این اقدام نمایندگان در واکنش به طرح 26 سناتور آمریکایی در روز پنج شنبه صورت می‌گیرد.
 
کاخ سفید نیز نسبت به این طرح واکنش بی‌سابقه ای نشان داد و «جی کارنی» سخنگوی کاخ سفید تأکید کرد: «اگر  کنگره تحریم های تازه ای علیه ایران به تصویب برساند، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا آن را وتو خواهد کرد.»
 
 جي كارني سخنگوی کاخ سفید در این باره گفت: رئیس‌جمهور اوباما از حق وتوی خود برای متوقف کردن اعمال تحریم‌های جدید از سوی مجلس سنای این کشور، استفاده خواهد کرد.
 
وي اظهار داشت: اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران مانع از دست یافتن به راه‌حل مسالمت‌آمیز برای حل و فصل پرونده هسته‌ای است و سبب تقویت گزینه حمله نظامی می‌شود.
 
لازم به ذكر است‌؛‌ اين واكنش‌ها در حالي صورت مي‌گيرد كه علي‌رغم توافق حاصل شده بين ايران و كشورهاي عضو 1+5 در مذاكرات ژنو مبني بر اعمال هرگونه تحريم‌ جديد عليه جمهوري اسلامي ايران، چندين شركت در ليست جديد تحريم‌هاي آمريكا قرار گرفتند.

 
انتهای پیام/
برچسب ها: سناتور ، نامه ، کنگره ، ایران ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار