سه سناتور دموکرات و جمهوريخواه آمريکايي با ناديده گرفتن درخواست رئيس جمهور آمريکا مبني بر برهم نزدن توافق هسته اي با ايران، از تصويب تحريم‌هاي جديد برضد جمهوري اسلامي ایران حمايت کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه يديعوت آحارنوت، پس از آن که به نظر مي رسيد دولت آمريکا از روي مانع تحريم هاي جديد برضد ايران پريده است، سه سناتور از جمله دو سناتور دموکرات پيش‌نويس تحريم‌هاي جديد را ارائه کردند. 

اين اقدام در واقع به معني ناديده گرفتن درخواست دولت اوباما براي به تاخير انداختن چنين اقدامي بود تا در اجراي نخستين مرحله از توافق هسته اي ايران خللي وارد نشود. 

اين پيش نويس را سناتور جمهوريخواه مارک کرک و سناتورهاي دموکرات چاک شومر و رابرت منندز تهيه کرده اند.

منندز رياست کميته روابط خارجي سنا را برعهده دارد. 

اين که کرک برضد خواسته هاي کاخ سفيد اقدام کند، نکته قابل توجهي نيست اما اقدام شومر و منندز توجه بيشتري را مي‌طلبد. 

باراک اوباما اخيرا در کاخ سفيد ميزبان سناتورها بود تا آنها را متقاعد کند اعمال تحريم هاي جديد برضد ايران نه تنها مذاکرات با هسته اي با اين کشور را با خطر مواجه مي سازد بلکه احتمال دارد باعث شود اروپاييان و ديگر کشورها تحريم هاي خود را لغو کنند و بگويند آمريکا با حسن نيت عمل نمي کند. 

جو بايدن، معاون اوباما و جان کري، وزير امور خارجه هم در ماموريت هاي مختلف و در پشت درهاي بسته با سناتورهاي کنگره ديدار کردند. 

در بخش ديگري از اين گزارش آمده است مجلس نمايندگان آمريکا در ماه ژوئيه تحريم هايي را برضد صادرات نفت خام ايران به تصويب رساند.

از اولين مراحل توافق غرب با تهران، احساس نگراني در سنا محسوس بود و با وجود مخالفت دولت اوباما سناتورها تصميم گرفتند لايحه تحريم‌هاي جديد را در ششم ژانويه و پس از بازگشت از تعطيلات کريسمس و سال نو ارائه کنند تا دولت بتواند به سرعت اقدام کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
وحيد
۱۷:۱۹ ۲۸ آذر ۱۳۹۲
مرگ برامريكا
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۳۵ ۲۸ آذر ۱۳۹۲
مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
داود
۱۵:۲۷ ۲۸ آذر ۱۳۹۲
الان بیش از 30 ساله که ما این دولتمردان عهد شکن و غیر قابل اعتماد و کثیف آمریکا را شناختیم . اینها دشمنان قسم خورده ما مسلمانان به خصوص شیعیان هستند .

مرگ بر اسراییل ، مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۲۸ آذر ۱۳۹۲
آقا مگه نمی دونید غیر قابل اعتمادند
آخرین اخبار