ادبیات در هفته‌ای که گذشت؛

فراموش شدن طرح افزودن نهاد کتابخانه‌ها بر شهرداری‌ها

معاون توسعه کتابخانه وکتاب‌خوانی نهاد کتابخانه‌‌های عمومی کشور طرح افزایش کتابخانه‌ها بر شهرداری‌ها را فراموش شده عنوان کرد.

به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران؛ در هفته گذشته انتشارات سروش خبر از انتشارات کتاب "قصه‌های شب چله" نوشته الهام ابراهیمی داد تصویرگری این کتاب را آناهیتا تیموریان برعهده داشته با توجه به نزدیکی به شب چله توسط انتشارات سروش به بازار نشر عرضه می‌شود.

رئیس اتحادیه صحافان از حضور وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی را در افتتاحیه نمایشگاه، چاپ و بستر بندی امسال خبرداد وی همچنین زمان برگزاری نمایشگاه چاپ و بسته بندی را 28 آذرماه اعلام کرد.

همچنین سومین نشست نقد و بررسی کتاب بررسی منظومه‌ " ضربان ذات" اثر " قربان ولینی" با حضور " بیژن ارژن" و "سید احمد نادمی" از منتقدان ادبی در 25 آذرماه در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تهران برگزار شد.

در نشست خبری انجمن قلم ایران و حوزه هنری در روز دوشنبه در محل حوزه هنری برگزارشد در این نشست " راضیه تجار" دبیر انجمن قلم ایران به احساس وظیفه این انجمن در زمینه استعداد یابی اشاره کرد واز برگزاری طرح فرصت برابر با همکاری حوزه هنری کودک و نوجوان خبرداد.

حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان وادب فارسی در مراسم تقدیر از پژوهشگران برتر، عظمت فرهگ فارسی را به اندازه‌ای عنوان کرد که در نیمسال فعلی شهر لاهور 186 هزار دانشجو درس اختیاری زبان فارسی را انتخاب کردند.

از دیگر اتفاقات هفته گذشته می‌توان به انتشار نمایشنامه‌های منظوم" مصطفی رحماندوست" برای خردسالان در مجموعه ای با عنوان "آن‌‌مان نباران" توسط انتشارات سروه مهر اشاره کرد: به مناسبت گرامیداشت هفته پژوهش از 100 اثر پژوهشی رونمایی و از پژوهشگران برتر فرهنگ و ارتباطات اسلامی تجلیل شد.

معاون توسعه کتابخانه و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور شبهه افزایش کتابخانه‌ها بر شهرداری‌ها را با توجه به مسکوت ماندن این طرح در مجلس و دولت علی‌رغم ادعاهای مکرر فراموش شده عنوان کرد.
 
انتهای پیام/اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار