نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، پشت پرده نحوه واگذاری کارخانجات نساجی بروجرد را تشریح کرد.

"بهرام بیرانوند" نماینده مردم بروجرد در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران گفت: کارخانجات نساجی بروجرد در زمینی به مساحت 50 هکتار احداث و بیش از 20 هکتار فضای مسقف دارد و از پیشرفته‌ترین کارخانجات نساجی کشور محسوب می‌شود، اما بنا به دلایل نامعلومی در سال 89 تصمیم گرفته می‌شود که 95 درصد سهام این کارخانه به فروش برسد.

وی ادامه داد: کارخانه‌ای که تا سال 88 سودآور بوده، در آستانه واگذاری علی‌الظاهر بلایی بر سر آن می‌آورند که سودآوری این کارخانه افت کرده و چه بسا زیان‌ده هم می‌شود تا آن که در سال 89 به علت نامشخص به فروش می‌رسد و به محض معامله، در همین سال حدود 400 پرسنل کارخانه نساجی بروجرد اخراج و اعلام می‌شود کارخانه با مشکل مواجه شده است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره نحوه واگذاری سهام این کارخانه اظهار داشت: زمانی که سهام کارخانه در بورس ارائه می‌شود، در رقابتی یک هفته‌ای، کارخانه به مبلغ 36 میلیارد تومان به فروش رسید که 12 میلیارد آن به صورت نقد دریافت می‌شود و مابه‌التفاوت آن قرار می‌شود در اقساط 6 ماهه پرداخت شود که بنا به اخبار واصله، این اقساط هم معوق شده و علی‌الظاهر خریدار برای پرداخت مابقی مبلغ تا سال 96 مهلت گرفته است.

بیرانوند تصریح کرد: زمانی که کارخانه به فروش می‌رسد، انبار دارای 24 میلیارد تومان موجودی بوده و موجودی انبار 17 میلیون متر پارچه اعلام شده، به این ترتیب خریدار کل کارخانه و نصف موجودی انبار را جایزه گرفته و ما هنوز متوجه نشدیم که این بذل و بخشش، جایزه چه چیزی بوده است. 

وی با انتقاد از فروش کارخانه نساجی بروجرد و با بیان اینکه باید مشخص شود که واگذاری کارخانه نساجی در این شهر را چه کسی و با چه هدفی انجام داده است، گفت: با توجه به اینکه نحوه واگذاری این کارخانه در سال 89 در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، این موضوع را از چند نهاد نظارتی استعلام کردیم که با توجه به جوابیه‌های استعلامات، اطلاعات به دست آمده با یکدیگر هم‌پوشانی دارند و بر ما محرز شده که انعقاد این معامله از اساس غلط و مساله‌دار بوده است.
 
نماینده مردم بروجرد همچنین در پاسخ به این سوال که کارخانه فروخته شده متعلق به اشخاص حقیقی بوده یا حقوقی،اظهار داشت: 95 درصد سهام کارخانه متعلق به 4 شرکت سرمایه‌گذار بانکی بوده و تولیت آن را بانک ملی بر عهده داشته است ضمن آنکه متولی فروش هم بانک ملی بوده است، البته در زمان مدیریت "آقای خاوری" که در حال‌حاضر در کانادا متواری است، لازم به ذکر است که خریدار کارخانه نیز، یک شخصیت حقیقی است.
 
لازم به ذکر است؛ کارخانه نساجی بروجرد 50 هکتار زمین، 20 هزار متر مربع زیربنا و ساختمانی چهار طبقه در" خیابان جردن "تهران دارد.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
-
بهروز
۰۷:۵۶ ۳۰ آذر ۱۳۹۲
به قول عمو ابراهیم از سال 89 تا الان هیچکس اعتراض نکرده تازه حالا!ادم شک میکنه خداییش
Iran (Islamic Republic of)
حاجی
۱۸:۰۳ ۲۹ آذر ۱۳۹۲
بهترین کار اینه کارخانه رو مصادره کنین دوباره پلمپ کنین که انبارو خالی نکنن،
Germany
ابراهیم
۱۱:۱۴ ۲۹ آذر ۱۳۹۲
کارخانه سال 89 واگذار شده . نماینده محترم بروجرد الآن تازه دارند اعتراض میکنند.
آخرین اخبار