مصرف آب در روش کشت گلخانه ای، نزدیک به یک پنجم کشت روباز است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ معاون امور باغبانی جهاد کشاورزی فارس، تولیدات گلخانه ها را 12 هزار تن در سال عنوان کرده و می گوید صرفه جویی در مصرف آب، کنترل بیشتر محصول و امکان تولید چندین بار در سال از ویژگی های این نوع کشت است.

زمانی گفت: تولیدات گلخانه ای استان علاوه بر مصرف داخل، به کشورهای ارمنستان و تاجیکستان هم صادر می شود.

البته کشاورزان تسهیلات بانکی با سود بالا را از جمله مشکلات پیش روی گلخانه داران می داند.

در این بین رییس سازمان جهاد کشاورزی استان می گوید متقاضیان ایجاد گلخانه به بانک ها معرفی شده اند که در انتظار تسهیلات اند.

وی با بیان اینکه هم اینک 100 هکتار فضای گلخانه ای آماده ی واگذاری به تولید کنندگان است می افزاید پرداخت تسهیلات به بهره برداران و گلخانه داران به میزان پیشرفت فیزیکی سایت آنها بستگی داردکه توسط کارشناس جهاد کشاورزی نظارت میشود.

به گفته ی حسن پور کارشناس جهاد کشاورزی استان کشت گلخانه ای بهتر از سایر کشت ها واز نظر زمانی حتی 30 برابر گندم زودتر جواب می دهد .

وجود تنوع اقلیمی، نور کافی و ارتفاع مناسب از سطح دریا ، امکان تولید محصولات گلخانه ای را در همه فصل ها در این استان فراهم کرده است.

به گفته ی خرد رئیس سازمان کشاورزی فارس علاوه بر گلخانه های موجود،در حال حاضر 13 سایت گلخانه ای با وسعت نزدیک به 400 هکتار در استان فارس در حال ساخت است که پیشرفت کاری این مجموعه گلخانه ای از 20تا 80 درصد است.

به هر حال استفاده از روشهای نوین کشاورزی که در سالهای اخیر با اقبال کشاورزان استان رو به رو بوده و همچنین ارزش افزوده 9 برابری در کشت های گلخانه ای، ضروریست الگوی اصلاح کشت و توسعه روشهای نوین و به روز، در اولویت سیاستگذاریهای اقتصادی استان قرار گیرد./س

انتهای پیام/

برچسب ها: کاهش ، مصرف ، آب ، گلخانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.