نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی گفت: تداوم خشکسالی اجرای طرح های توسعه ای را در استان چهارمحال و بختیاری متوقف کرده است.

سید سعید زمانیان، در همایش « بام ایران در حسرت آب » افزود: انجام طرح های صنعتی، کشاورزی و دامداری با هدف ایجاد اشتغال بخاطر کمبود آب و عدم برنامه ریزی مدیران در سطح کلان متوقف شده است.
وی گفت: هم اکنون ۹۰ درصد آب شرب مردم استان چهارمحال و بختیاری از منابع آب های زیرزمینی تامین می
 شود و این در حالی است که این استان سرچشمه دو رود زاینده رود و کارون بوده و مردم برای تامین آب شرب خود با مشکل روبرو هستند.
زمانیان افزود: تغییرات اقلیمی و شرایط آب و هوایی در سال های اخیر منجر به بروز خشکسالی در استان چهارمحال و بختیاری شده و همین امر بسیاری از امور زندگی مردم را با تهدید روبه رو کرده است.
نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ۱۰ دشت استان چهارمحال و بختیاری دارای بیلان منفی آب است، اظهار داشت: ۷۰ درصد آب کشاورزی این استان از طریق چاه و منابع زیرزمینی و مابقی از طریق چشمه ها و قنات تامین می
 شود.
سید سعید زمانیان تصریح کرد: مردم و مسئولان استان چهارمحال و بختیاری با اجرای طرح های انتقال آب بین حوضه مخالف نیستند بلکه معتقدند که آب مازاد بر نیاز مردم این استان باید با روش های کارشناسی شده انتقال یابد.
وی افزود: همانطور که استفاده از منابع نفت و گاز نیازمند پرداخت بهای آن به مردم مناطق نفت خیر کشور است، انتقال آب از این استان هم نیازمند پرداخت حق آبه است.
زمانیان گفت: سیاست های سه دهه گذشته وزارت نیرو و مسئولان آب منطقه ای استان های چهارمحال و بختیاری و اصفهان مانع سرمایه گذاری در بخش آبخیزداری در استان چهارمحال و بختیاری شده است.
همایش « بام ایران در حسرت آب » با حضور مسئولان استان چهارمحال و بختیاری، استادان دانشگاه ها، کارشناسان، اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا، کشاورزان وعلاقه مندان به مسائل حوزه آب برگزار شد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.