نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت : بیش از دو هزار و 900 طرح نیمه تمام در کشور داریم که حدود 500 هزار میلیارد تومان بودجه لازم دارد .

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان ،‌ عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نمایندگان استان اصفهان اولین دیدار استانی را با رئیس جمهور داشتندافزود: در این دیدار مشکلات استان اصفهاناز جمله مسئله آب و کشاورزی، طرح های نیمه تمام،اشتغال، مسائل گردشگری، صنعت و معدن، حمل و نقل و طرح های عمرانی مطرح شد.

حمیدرضا فولادگر با اشاره به اینکه سهم اصفهان در اعتبارات در نظرگرفته شده ناچیز است اظهار داشت: منافع شرکت فولاد مبارکه و ذوب آهن متعلق به تمام کشور است و تنها به استان اصفهان تعلق نداردواین در حالیست که شهرستان اصفهان 40 درصد جمعیت استان را تشکیل می دهد ولی اعتباری که به آن تعلق می گیرد تنها 20 درصد است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بودجه عمومی کشور 218 هزار و 700 میلیارد تومان است که 195 هزار میلیارد تومان آن بودجه عمومی و 23 هزار میلیارد تومان آن درآمدهای اختصاصی دستگاه‌ها است.

وی بیان کرد: بودجه شرکت‌های دولتی نیز 587 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته‌شده که بیش از دو نیم برابر بودجه عمومی دولت بوده و نشان دهنده آن است که خصوصی‌سازی هنوز در کشور جدی گرفته نشده است.

حمیدرضا فولادگر گفت: اکنون درصد بیکاری در استان اصفهان به رغم وجود کارخانه های تولیدی و صنعتی بسیار، یک درصد هم از میانگین کشوری بیشتر است.

وی اظهار کرد: بخش دولتی طی چند سال گذشته نتوانسته حتی یک طرح بزرگ را در اصفهان اجرایی کند و بخش خصوصی نیز در این زمینه فعال عمل نکرده است.

فولادگر با بیان اینکه استان‌های خراسان رضوی و شمالی، آذربایجان شرقی و غربی در جذب سرمایه‌گذاری خصوصی خیلی قوی تر از اصفهان عمل کرده‌اند، تصریح کرد: سخت‌گیری‌های بی‌مورد و نظارت‌های سلیقه‌ای و سخت‌گیرانه در اصفهان باعث شده تولیدکنندگان و صنعتگران تمایلی به سرمایه‌گذاری در اصفهان نداشته باشند.

فولادگر تعداد طرح‌های نیمه‌تمام در کشور را بیش از دو هزار و 900 طرح اعلام کرد و افزود: این طرح ها حدود 500 هزار میلیارد تومان بودجه لازم دارد که دولت برای تکمیل این طرح ها الویت بندی سه مرحله‌ای انجام داده است.

وی ادامه داد: طرح های 0 تا 20 درصد، 20 تا 80 درصد و از 80 تا 100 درصد اولویت‌های دولت برای تخصیص بودجه بوده که به طرح های 80 تا 100 درصد پیشرفت اعتبار کامل، طرح های 20 تا 80 درصد پیشرفت، 40 درصد اعتبار و آن‌هایی که کمتر از 20 درصد پیشرفت داشته‌اند تنها 5 درصد اعتبارات تخصیص داده شده است.

فولادگر اضافه کرد: دولت 35میلیارد دلار نیز برای فاینانس و 15 هزار میلیارد تومان نیز اجازه انتشار اوراق مشارکت برای بخش دولتی و 7 هزار میلیارد تومان نیز فروش اوراق مشارکت برای شهرداری‌ها در نظر گرفته است.

وی افزود: امسال بعد از سال‌ها دولت لایحه بودجه را سر وقت داد و این موضوع باعث می‌شود نمایندگان وقت بیشتری برای بررسی آن داشته باشند، اما همین موضوع باعث نواقصی در بودجه شده که اعتراض‌های نمایندگان را به دنبال داشته است.

رئیس کمیسیون اصل 44 قانون اساسی مجلس شورای اسلامی گفت: توقع مجلس از دولت این است که در تنظیم لایحه بودجه ساختارشکنی کند، اما امسال هم در این لایحه ساختارشکنی خاصی صورت نگرفته است، و این به دلیل آن است که دولت وقت زیادی برای تنظیم این لایحه نداشت.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نظام بودجه نویسی در ایران نظام ثابتی است، درحالی‌که اکنون کشورهای مدرن بودجه انعطاف‌پذیر و یا متغیر می‌نویسند و بخش زیادی از هزینه‌ها را مشروط بر تحقق درآمدها می‌گذارند.

فولادگر با بیان اینکه معاونت نظارت و راهبردی رئیس‌جمهور که بجای سازمان مدیریت و برنامه و بودجه کشور فعال شده بود نتوانست انتظارها را برآورده سازد و بر همین اساس طی مصوبه مجلس قرار شد به زودی این سازمان دوباره احیا شود.

فولادگر با اشاره به اینکه طی سال‌های گذشته بیش‌ترین فشارهای مالیاتی بر مردم اصفهان بوده است، خاطرنشان کرد: دولت در سال گذشته 59 هزار میلیارد تومان از درآمدها را منوط به دریافت مالیات کرده بود،درحالی‌که در سال جاری این رقم به 66 هزار میلیارد تومان رسیده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون حدود 43 درصد از واجدان شرایط برای پرداخت مالیات، از پرداخت‌ها فرار می‌کنند و بار اصلی پرداخت مالیات‌ها روی دوش کارمندان و افرادی است که مشخصات آن‌ها در ادارات مالیاتی وجود دارد/س.

برچسب ها: اصفهان ، طرح ، نیمه ، تمام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.