میان برنامه‌های "بهره‌ای از کلام بزرگان" با محوریت امام حسین (ع) و روز عاشورا و آن‌چه تا کنون به جا مانده، به مناسبت اربعین حسینی از رادیو قرآن پخش می‌شود.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی رادیو قرآن، شاید بتوان گفت شهرت و اهمیت قیام امام حسین علیه السلام تا بدان‌جاست که  غیر از مسلمانان مردم دیگر ادیان نیز واقعه عاشورا و سرگذشت امام حسین(ع) و یاران وفادارشان را در سال 61 هجری قمری می دانند و برای آن ارزش و احترام قائل هستند اما آنچه اهمیت دارد تبیین فلسفه عاشورا و عبرتهای آن است که اگر از کلام بزرگان دین مطرح شود اثرگذارتر و مستدل تر است .

رادیو قرآن برنامه ای با عنوان "بهره از کلام بزرگان" را که شامل صحبت های بزرگان دین و کارشناسان می باشد به همت گروه قرآن و آموزش رادیو قرآن هرروز در قالب کارشناسی بیش از 40 عالم دینی 5 دقیقه پیش از رأس ساعت پخش می‌‌کند. 

میان برنامه "بهره ای از کلام بزرگان" که  با هدف اصلی برداشت درست معنایی از موضوعات مختلف اخلاقی و عقیدتی برگرفته از آیات نورانی قرآن و کلام نافذ بزرگان دین و علماست  به طور منظم تقدیم شنوندگان می شود که در اربعین حسینی به طور ویژه با محوریت امام حسین(ع) پخش می‌گردد.

در روزهای اول و دوم دی ماه به مناسبت اربعین حسینی سخنرانی آیات عظام مجتهدی تهرانی ، شجاعی، مکارم شیرازی، مظاهری، حق شناس وعلامه جعفری با محوریت امام حسین (ع) و فلسفه قیام ایشان تقدیم شنوندگان می‌شود.

در این میان برنامه، بزرگان دینی درخصوص فضائل گریه بر عزاداری حسین (ع)، محرم ماه حزن ائمه (ع)، علل قیام امام حسین (ع)، دعوت مردم کوفه از امام(ع)، خلافت و حکومت حق مسلّم امام حسین(ع)، ازعلل قیام امام حسین (ع) زنده کردن ارزشهای اسلامی، بدست آوردن حرّیت بعد از شهادت امام حسین(ع)،  شرح زیارت امام حسین (ع)، صفات و شخصیت امام حسین (ع)، عبرتهای تاسوعا و عاشورای حسینی، هدف از قیام امام حسین (ع) زنده نگه داشتن قیام امام حسین (ع) و وفای یاران امام حسین (ع) مطالبی را بیان می‌کنند.

علاقمندان می توانند روزهای  یکشنبه و دوشنبه اول و دوم دی ماه برروی موج اف ام ردیف 100مگاهرتز شنونده این میان برنامه ها از شبکه رادیویی قرآن باشند.

انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار