رییس بنیاد امور بیماریهای خاص کشور در مراسم افتتاح مرکز بیماریهای خاص شهرستان رفسنجان از وجود 22 هزار بیمار دیالیزی در کشور خبر داد و گفت : خوشبختانه این بیماران از وضع مناسب تری نسبت به دیگر بیماران خاص برخوردارند .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ِکرمان ،در این مراسم که آیت الله هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز حضور داشت، فاطمه هاشمی افزود : این ششمین مرکز بیماریهای خاص در کشور است و چندین مرکز دیگر نیز در سایر نقاط کشور در دست ساخت است .

وی با اشاره به اینکه در گذشته بیماران تالاسمی در سنین 14 سالگی جان خود را از دست می دادند گفت : خوشبختانه امروز با راه اندازی مراکز بیماریهای خاص و درمان به موقع، این بیماران می توانند حتی تا بالای 30سال عمر کنند .

رییس بنیاد امور بیماریهای خاص کشور با اعلام اینکه سالانه 90هزار بیمار سرطانی به آمار جهانی اضافه میشود خاطر نشان کرد : در جهان مدیریت در درمان بیماران سرطانی نیست و سازمان بهداشت جهانی باید با تمام منابع در درمان بیماران سرطانی را مدیریت داشته باشد .

فاطمه هاشمی گفت : همیشه پیشگیری مهم است ولی در مرحله بعد یکی دیگر از راهکارها می توان تشخیص زودرس و تأمین داروهای مناسب باشد ./س


برچسب ها: بیمار ، دیالیز ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.