همایش« بام ایران در حسرت آب » با هدف بررسی بحران آب و مدیریت حوضه ای و توسعه پایدار آب در شهرکرد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

رییس شورای اسلامی شهر شهرکرد گفت: بررسی بحران آب و محیط زیست، تغییر اقلیم و بحران آب، پیامدهای اجتماعی و اقتصادی این بحران، مدیریت تخصیص و بهره وری آب، حفاظت از منابع آب های سطحی و زیرزمینی و مدیریت حوضه ای و توسعه پایدار آب از مهم ترین اهداف این همایش است.

محمدرضا بیاتی، بررسی مصرف بهینه آب، آبخیزداری و روش های نوین استحصال آب، انتقال آب بین حوضه ای و مدیریت حوضه ای و آمایش سرزمین و بحران آب را از دیگر اهداف این همایش دانست.

وی اظهار داشت: شهرکرد با 160 هزار نفر جمعیت، یک پنجم جمعیت استان را داراست و این امر توجه ویژه ای به مسائل آب این شهرستان را می طلبد.

بیاتی، کمبود آب را یکی از مهمترین مشکلات مردم استان دانست و تصریح کرد: بحران آب در استان بسیاری از زیرساخت های رشد و توسعه را تحت تاثیر قرار داده و یکی از مهمترین مطالبات مردم است.

رییس شورای اسلامی شهر شهرکرد تصریح کرد: باید از تمام ظرفیت ها و نیروهای استان برای رفع مشکلات آب بهره گرفته شود.

کارشناسان حوزه آب چهارمحال و بختیاری نیز در این همایش گفتند: با توجه به خشکسالی های اخیر و بحران تامین آب شرب و کشاورزی، پیگیری طرح های انتقال آب درون استانی و تامین اعتبار برای این طرح ها باید با حساسیت بیشتری دنبال شود.

آنان ادامه دادند: در چندسال اخیر ذخایر منابع و سفره های زیرزمینی آب استان روز به روز با کاهش مواجه بوده که این مسئله توجه به مسائل مرتبط با آب را دوچندان کرده است.

کارشناسان ادامه داند: صنعت، کشاورزی و آب شرب مردم استان با بحران جدی روبه رو است و این در حالی است که طرح های انتقال آب بن به بروجن و طرح انتقال آب سبزکوه در استان متوقف شده است.

کارشناسان، بحران ممنوعه شدن دشت های استان و مشکل برداشت آب از این دشت ها را هشدار جدی برای استان دانستند.

این همایش با حضور مسئولان استان چهارمحال و بختیاری، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، استادان دانشگاه ها، کارشناسان، اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا، کشاورزان و علاقمندان به مسائل حوزه آب، در سالن غدیر شهرکرد برگزار شد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.