مدير عامل سازمان صنايع كوچك و شهركهاي صنعتي ايران اعلام كرد: واحدهاي صنعتي مشكل دار از تسهيلات بانكي و ضمانت نامه صندوق ضمانت سرمايه گذاري صنايع كوچك بهره مند مي شوند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از سازمان صنايع كوچك و شهركهاي صنعتي ايران؛ سيد ابريشمي در مراسم توديع و معارفه سرپرست شركت شهركهاي صنعتي هرمزگان اظهارداشت:  بعضي از واحدهاي صنعتي به منظور بهبود وضعيت توليد خواستار اخذ تسهيلات از بانكها  و صدور ضمانت نامه را دارند كه سازمان بعد از تاييد وضعيت واحد هاي  توليدي مشكل دار، آنها را به صندوق ضمانت سرمايه گذاري صنايع كوچك جهت صدور  ضمانت نامه  بانكي معرفي خواهد كرد.

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت در ادامه خاطر نشان كرد: مشكلات مالي و نقدينگي واحد هاي صنعتي نياز به كار بزرگتري دارد كه بايد دولت با همكاري بانكها اين امر را حل و فصل كند.

سيد ابريشمي در خصوص فضاي كسب و كار نيز  نگاه دولت جديد را بهبود شرايط اقتصادي عنوان كرد و گفت: در گذشته جهت گشايش اعتبار بايد معادل 130 درصد ارزش خريد به بانكها پرداخت مي شد كه هم اكنون به 30 درصد كاهش يافته است.

وي افزود: حذف بسياري از موارد در خصوص واردات كالا از جمله طرح شبنم وايران كد نيز در همين راستا انجام شده است.

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت در ادامه عمده مشكلات واحدهاي صنعتي مستقر در شهرك صنعتي را كمبود آب عنوان كرد و گفت: بايد هرچه سريعتر اين مشكل را از طريق هماهنگي با وزارت نيرو و سازمان آب و فاضلاب و استانداري مرتفع كرد.

در ادامه اين سفر يك روزه مدير عامل سازمان صنايع كوچك و شهركهاي صنعتي ايران نيز طي نشست تخصصي با مديران واحدهاي صنعتي مستقر در شهركها و نواحي صنعتي و همچنين اعضاي هيات مديره شركت هاي خدماتي مشكلات پيش روي واحدهاي صنعتي از جمله كمبود آب، برق، گاز، عدم ارائه تسهيلات بانكي را مورد بررسي قرارداد و دستورات لازم در خصوص رفع آن  ها صادر كرد.

همچنين معاون وزير صنعت، معدن و تجارت قبل از مراسم توديع و معارفه از شهركهاي صنعتي شماره يك و دو بندرعباس و 6 واحد صنعتي توليدي مستقر در شهركهاي فوق از جمله واحد فرآورده هاي شيلاتي توليد كننده تن ماهي، آرد آسيابان توليد كننده آرد  و شركت بسته بندي و فرآوري ماهي و ميگو در شهرك صنعتي شماره دو بندرعباس و شركتهاي سمراد توليد كننده ورقهاي كامپوزيت.. و درب و پنجره دوجداره، حيات هرمزگان توليد كننده روغن نباتي و خرما بن جنوب توليد كننده انواع شيره خرما، عسل خرما و ... در شهرك صنعتي شماره يك بندرعباس بازديد كرد و از نزديك با روند توليد و مشكلات پيش روي واحدهاي فوق آشنا شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: صنایع ، بانک ، سرمایه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار