رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: سرانه درمانی کشور ما پایین است ولی این سرانه پایین نیز در جای مناسب هزینه نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ، قاسم جان‌بابایی در دومین جشنواره ملی طبری اظهار داشت: مرجعیت علمی در کشور از طریق پژوهش امکان‌پذیر است.

وی داشتن اطلاعات جغرافیایی برای خدمات‌رسانی بهتر به مردم را بسیار لازم و ضروری اعلام کرد و گفت: پژوهش‌های ما در مازندران به سمت حل مشکلات بومی و محلی سوق داده شود.

قائم مقام وزیر بهداشت در دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه بسیاری از کتاب‌های مرجع علوم پزشکی بر اساس بیماری‌های خارج از کشور نوشته شد،بیان داشت: بهره‌گیری از این‌گونه کتاب‌های ممکن است به دلیل متفاوت بودن نوع بیماری‌ها چندان در کشور کارایی نداشته باشد که با توسعه پژوهش در کشور و استان مازندران می‌توانیم مشکلات موجود درمانی کشور را خودمان کار کنیم.

این مسئول در ادامه با اشاره به اقدامات گسترده پژوهشی که در مازندران انجام شد،گفت: سیاست‌های پژوهشی در استان مازندران باید تقویت شود و برای دوره مدیریت این دانشگاه باید برنامه چهارساله پژوهشی تدوین شود.

جان‌بابایی تاکید کرد: برنامه مدون و مناسبی برای توسعه پژوهش در دانشگاه علوم پزشکی مازندران تدوین شود که تغییر مدیریت‌ها مشکلی برای پژوهش به وجود نیاورد.

وی بیان داشت: برای تعیین ماموریت در دانشگاه در امر پژوهش باید چالش‌های بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران سنجیده شود.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه بسیار از کارهای درمانی هزینه‌بر است،گفت: هزینه‌ای درمانی در خدمت به مردم نیست.

قائم مقام وزیر بهداشت و درمان با اعلام اینکه سرانه درمانی که برای مردم در کشور ما تعیین شده پایین است،گفت: این سرانه پایین نیز به جا هزینه نمی‌شود.

جان‌بابایی خاطر نشان کرد: برای رفع مشکلات درمانی باید مراکز تحقیقات استان مازندران با همدیگر هماهنگ و آشنا به امور هم باشند./س

انتهای پیام ///

برچسب ها: سهم ، سرانه ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.