معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با تاکید بر اینکه بودجه را براساس روند مذاکرات ژنو تنظیم نکردیم، گفت: باید برای اقتصاد کشور برنامه داشته باشیم و برای مقابله با تشدید تحریم‌ها تدبیر کنیم

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

محمدباقر نوبخت گفت: امروز برای توجه کردن و تحلیل مشکلات به استان کرمانشاه آمده‌ام.

نوبخت ادامه داد: سفر مقام معظم رهبری بارقه‌های امید را در دل مردم کرمانشاه ایجاد کرد و باید شرایط مناسب برای اجرای کامل مصوبات سفر رهبری فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: برای حل مشکلات باید گامی برداشت که مدیریت اجرایی توانمند از شروط لازم برای حل مشکلات و عنصر تعیین‌کننده در این زمینه منابع مالی است.

نوبخت با بیان اینکه سه منبع مالی در اختیار داریم که باید به‌صورت ضمیمه از آنان برای رفع مشکلات استفاده شود، گفت: پیش‌بینی می‌شود در شرایط خوش‌بینانه 11 هزار میلیارد دلار تا پایان سال به‌دلیل محدودیت منابع برای کارهای عمرانی در بین دستگاه‌ها توزیع شود.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با تاکید بر اینکه بودجه هنوز قانون نشده و ما پیشنهاد داده‌ایم که مجلس باید آن‌ را اصلاح کند و در نهایت حرف آخر را بزند، گفت:ما بودجه غیرشفاف نبستیم و با اعتقاد به کار خود در کمیسیون تلفیق حاضر می‌شویم.

وی خاطرنشان کرد: باید برای اقتصاد کشور برنامه داشته باشیم و برای مقابله با تشدید تحریم‌ها تدبیر کنیم و در این راه35 میلیارد دلار منابع و تسهیلات خارجی در اختیار داریم.

نوبخت با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران با کشورهای غربی، گفت: رهبری با کسی تعارف ندارند و نسبت به نتایج مذاکرات اعتراضی نداشته‌اند و هیچ‌کس حق ندارد جلوتر از رهبری باشد.

نوبخت معتقد است، رژیم صهیونیستی از توافق هسته‌ای ایران با غرب هراس دارد و باید بسیار مقتدرانه از مواضع ملت دفاع کرد، هرچندممکن است مذاکرات بالا و پایین داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: ما بودجه را براساس روند مذاکرات ژنو تنظیم نکردیم و خود را برای بدترین حالت آماده کرده‌ایم و برای اقتصاد کشور برنامه داریم.

نوبخت با تاکید بر توجه به اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری، گفت: بیش از 20 میلیارد دلار و 10 هزار میلیارد تومان در صندوق توسعه ملی برای فعال شدن بخش خصوصی در کنار بخش دولتی داریم./س

برچسب ها: کرمانشاه ، نوبخت ، ژنو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.