در حالي که ديروز شماري از نزديکان دولت ترکيه در چارچوب پرونده فساد مالي بازداشت شدند امروز پنج رئيس پليس اين کشور نيز از کار برکنار شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، برخي از اين روساي پليس کساني هستند که ديروز سه شنبه دستور حمله به بعضي  مناطق در استانبول را در ارتباط با پرونده فساد مالي صادر کرده بودند.

پليس ترکيه ديروز سه شنبه 49 نفر را در استانبول و آنکارا بازداشت کرد. از جمله افراد بازداشت شده مي‌توان به پسران چندين وزير و تاجر سرشناس اشاره کرد که به ويژه به فساد مالي ، پولشويي و  تقلب در مزايده‌هاي دولتي مربوط به ساخت مساکن دولتي متهم هستند.

نام پسران وزراي کشور، اقتصاد و شهرسازي که هر سه از اعضاي حزب بانفوذ عدالت و توسعه هستند در ميان بازداشت شدگان به چشم مي‌خورد.

سليمان اصلان مدير کل بانک بزرگ دولتي هالکبانکاسي ترکيه و بازرگانان سرشناس بخش ساختمان سازي نيز بازداشت شده اند. شهردار يکي از بخش هاي استانبول که او نيز از اعضاي حزب عدالت و توسعه ترکيه است در ميان بازداشت شدگان قرار دارد.

به گفته ناظران سياسي، در پس پرده حمله به محافل نزديک به دولت ترکيه مي توان نبرد قدرت را ميان حزب دولتي  رجب طيب اردوغان نخست وزير و حزب " هزيمت " جستجو کرد. دو حزبي که پيش از اين هم پيمان بودند.

گفته مي شود دستگاه قضايي و پليس ترکيه در کنترل حزب " هزيمت " فتح الله گولن است. وي از سال 1999 در آمريکا زندگي مي‌کند.

گولن از زماني که حزب عدالت و توسعه در ماه نوامبر تصميم گرفت چندين مرکز کمک آموزشي متعلق به حزب " هزيمت " را که منبع مهم درآمد اين حزب است تعطيل کند ستيز با حزب عدالت و توسعه را آغاز کرده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار