دبیر علمی کنگره گفت: واکسن آنفلوآنزا برای کودکان زیر ۶ ماه ممنوع است و همچنین القای استرس به کسی که خود استرس دارد لطمه وارد می‌کند و مانع درمان او می‌شود که یکی از چالش‌های مهم سلامت کودکان است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، دکتر ایمان‌زاده دبیر علمی کنگره اورژانس و طب کودکان در جمع خبرنگاران گفت: واکسن آنفلوآنزا برای همه الزامی نیست. 

وی گفت: افرادی که سرماخوردگی مکرر دارند و یا به بیماری‌های لاعلاج مبتلا هستند، تحت عمل جراحی قرار گرفته‌اند و مقاومت بدنی ندارند باید از این واکسن استفاده کنند. 

وی گفت: با توجه به اینکه این واکسن‌ها از تخم مرغ گرفته شده کودکانی که آلرژی شدید به تخم مرغ دارند نباید این واکسن را بزنند و یا حتما در بیمارستان انجام شود. 

وی اظهار کرد: واکسن آنفلوآنزا برای کودکان زیر ۶ ماه ممنوع و بهترین زمان آن اول مهر ماه هر سال است. 

وی تصریح کرد: این واکسن اکنون در کشور ما وجود دارد و ما کمبودی از نظر میزان این واکسن نداریم. 

وی همچنین گفت: ما در بیماری‌های کودکان چالش‌های مهمی داریم برای مثال اضطراب و استرس زیاد والدین که باعث استرس بیشتر کودک و افزایش درد کودک می‌شود یکی از چالش‌ها است دومین چالش خود درمانی‌ها و دیگر درمانی توسط افرادی است که تخصص کافی ندارند مثل انجام "عمل تول" که این عمل باعث ایجاد بیماری هپاتیت بی، ایدز و بیماری‌های عفونی می‌شود و این باورهای غلط در جامعه ما از بزرگ‌ترین چالش‌های حوزه درمان کودکان است. 

ایمان‌زاده تصریح کرد: کشور ما در منطقه بالا‌ترین مقام را در واکسیناسیون دارد چون منظم و مرتب واکسیناسیون‌ها انجام می‌شود. 

وی گفت: آمار فلج اطفال در کشور خیلی کم شده و به کمتر از یک در ده هزار رسیده است و مشکلی هم از لحاظ میزان این واکسن در کشور نداریم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار