جنبش مقاومت اسلامي فلسطين، حماس، به طور رسمي به محمود عباس رئيس تشکيلات خودگردان فلسطين اطلاع داد با تشکيل دولت وحدت ملي به عنوان مقدمه اي براي برگزاري انتخابات رياست تشکيلات خودگردان و شوراي قانونگذاري موافق است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری معا ؛ منابع آگاه خبر دادند در چند روز اخير جنبش حماس با دو تماس تلفني با محمود عباس که يکي از طرف خالد مشعل رئيس دفتر سياسي حماس و ديگري از طرف اسماعيل هنيه نخست وزير دولت حماس بود آمادگي خود را در اين زمينه اعلام کرده است.

اين منابع افزودند:« محمود عباس مدت زمان عمر کابينه رامي حمدالله را چند روز تمديد خواهد کرد و پس از آن ممکن است حمدالله را براي يک دوره شش ماهه، نخست وزير دولت وحدت ملي کند زيرا دوره شش ماهه براي دولت وحدت ملي، خواسته حماس است در شرايطي که در توافقنامه دوحه که ميان فتح و حماس امضا شد اين دوره سه ماهه عنوان شده است».

اين منابع افزودند:« به نظر مي رسد محمود عباس پس از نشست وزراي امور خارجه عرب در بيست و يکم ماه کنوني، دستورات لازم را در اين زمينه صادر کند». هم زمان پايگاه خبري الرساله نت وابسته به جنبش حماس به نقل از صلاح بردويل يکي از رهبران حماس نقل کرد، جنبش حماس آشتي ملي با جنبش فتح و تشکيل دولت وحدت ملي را متوقف نکرده است .

بردويل در اين باره به الرساله نت گفت:«حماس در گذشته بارها خواستار تشکيل دولت وحدت ملي شد اما جنبش فتح هر بار به دلايلي اين خواسته را رد کرد». بردويل افزود:«در هر حال حماس مخالف توافق ملي نيست و بر خلاف چنين تصوراتي خود را به همه توافقات گذشته متعهد مي داند».

وي افزود:« در تماس اخيري که ميان خالد مشعل و محمود عباس برقرار شد هيچ نتيجه قابل ذکري در زمينه آشتي ملي حاصل نشده است بلکه در اين زمينه خالد مشعل، رئيس تشکيلات خودگردان فلسطين را از مذاکرات با اسرائيل بر حذر داشت و اين مذاکرات را خطري براي فلسطين دانست».

انتهای پیام / 
برچسب ها: معا ، حماس ، موافق ، تشکیل ، دولت ، وحدت ، ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار