یکی از مراجع تقلید شیعیان با بیان این که امامان همه علم را دارا هستند، گفت: عده ای از پزشکان به تازگی به دستورات بهداشتی اسلام پی برده اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران قم، آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی پیش از ظهر سه شنبه در دیدار جمعی از دانشجویان که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، با بیان این که گناه خون انسان را آلوده می کند و خون انسان نباید به گناه همچون آهنگ آلوده شود، اظهار داشت: عده ای از پزشکان به تازگی به دستورات بهداشتی اسلام پی برده اند، همه علم را پیامبر اکرم و امامان معصوم (ع) می دانند و اگر زنده بودند و از دستگاه انرژی هسته ای از آن ها می پرسیدیم همه آن را پاسخ می دادند.

وی با اشاره به آیه ای از قرآن کریم بیان داشت: بشر همواره در خسران و زیان است و اعضا و جوارح آدمی او را به آزادی کامل دعوت می کند و توجه نمی کند که این آزادی برایش ضرر دارد و می تواند او را نابود کند.

این مرجع تقلید شیعیان ادامه داد: هدف از بعثت پیامبران و امامان (ع) این بوده است که ما را در این جهت کنترل کنند و راه را به ما نشان بدهند و نگذارند انسان به نابودی کشیده شود.

وی بیان کرد: عده ای چشم و گوش خود را در جایی به کار برده اند که خداوند قرار نداده و بسیاری از آن ها پشیمان شده اند، خداوند نیز آن ها را فرامی خواند که توبه کنند و مورد بخشش پروردگار قرار بگیرند.

آیت الله علوی گرگانی با اشاره به این که امام علی (ع) با دارا بودن همه علم 25 سال خانه نشین شدند، عنوان کرد: اگر از امام معصوم (ع) اطاعت کنیم رستگار می شویم و در حال حاضر اگر از مراجع، تقلید کنیم رشد می کنیم و در آخرت افسوس نخواهیم خورد.

وی افزود: پیامبران و امامان (ع) بر گردن ما بسیار حق دارند، دشمنان آنان را به دلیل نصیحت کردن بندگان خدا کشتند در حالی که آن ها راه راست را به ما نشان می دادند و راهنمای ما بودند و در حال حاضر نیز دشمن نمی خواهد امام عصر (عج) ما را هدایت کند و اگر ظهور کند می خواهند او را بکشند.

آیت الله علوی گرگانی افزود: امام جعفر صادق (ع) با تاسیس دانشگاه جعفری چهار هزار شاگرد را تربیت کردند و مراجع تقلید نیز از علم امام صادق (ع) بهره برده اند و اگر آن زمان مردم سواد داشتند، علم بیشتری از امام (ع) به ما می رسید.

این مرجع تقلید شیعیان ابراز کرد: وهابی ها با اعمال قبیح خود حتی به بچه نیز رحم نمی کنند و تمام عمر خود را هدر می دهند.

وی خطاب به دانشجویان یادآور شد: شما پدر و مادر با ایمان داشته اید که در دامن رهبری و ولایت فقیه قرار گرفته اید و قدر علما و مراجع را بدانید و از آن ها پیروی کرده تا شما به مقامی برسید و از روحانیت رها نشوید.

این مرجع تقلید شیعیان عنوان کرد: نظام ما اسلامی است و عیب و نقص نیز دارد اما نسبت به نظام های دیگر برتر است، ما همه چیز را از برکت روحانیت داریم و به دنبال علم و سعادت و خوشبختی بروید.

وی با بیان این که عده ای از جوانان عمرشان را هدر می دهند، افزود: خداوند در قرآن کریم می فرماید که اگر گناهی از شما سر زده باز هم به سوی من بیایید تا شما را ببخشم و مورد رحمتم قرار بگیرید.

آیت الله علوی گرگانی با بیان این که علم پایان ندارد، عنوان کرد: ما هر چه داریم از روحانیت است و هر اندازه که درس خوانده ایم باز هم تشنه علم هستیم.

وی با اشاره به آیه ای از سوره آل عمران بیان کرد: بین خودتان سرعت بورزید و خود را به سوی سعادت بهشتی بیاورید، بهشت برای اهل تقوا است و اعضا و جوارح خود را در جایی که خدا قرار داده است، به کار ببرید/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.