"عليرضا محجوب"؛ رئيس "هيئت تحقيق و تفحص از سازمان تأمين اجتماعي و شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا)"، با ارسال جوابيه‌اي توضيحاتي در مورد ادعاهای عباسی مطرح کرده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، گزارش کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی در  13 آذرماه سال جاری در صحن علنی مجلس با حاشیه‌هایی همراه شد که پس‌لرزه‌های آن همچنان ادامه دارد.

علاوه بر اینکه در قسمتي از این گزارش به دريافت 50 ميليون بن کارت هديه از سوي 37 نفر از نمايندگان اشاره شده بود، اسامی تعدادی از مدیران دولت دهم و افرادی خارج از مجموعه دولت نیز ذکر شده که ارقام میلیونی در قالب کارت هدیه یا بن‌کارت از سازمان تامین اجتماعی دریافت کرده‌ بودند.

یکی از این افراد، "اسدالله عباسی" وزیر تعاون چند ماهه پایانی دولت دهم است، وی  که سابقه نمایندگی مجلس در دوره‌های هفتم و هشتم از حوزه انتخابیه رودسر را داشت، 16 بهمن ماه 1391 یعنی یک روز پس از استیضاح جنجالی "شیخ‌الاسلامی" به عنوان سرپرست این وزارتخانه معرفی شد و نهایتا 15 اردیبهشت 1392  توانست به وزارت برسد.


پس از این گزارش "عباسی" درباره اتهامات وارده به خود در جریان این تحقیق و تفحص و در واکنش به اظهارات "علیرضا محجوب"، رئیس کمیته تحقیق و تفحص به یکی از رسانه‌ها، گفت؛ آقای محجوب در بخشی از نطق خود در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به نمایندگان گفت: «از خدا بترسید.»، اما من به عنوان فردی که 8 سال در مجلس بودم، می‌گویم آقای محجوب شما باید از خدا و قانون بترسید، شما نمی‌توانید از قانون فرار کنید و در آینده مشخص خواهد شد چه افرادی در پشت پرده تحقیق و تفحص بودند و چطور گزارش تحقیق و تفحص از سازمانی به گستردگی تامین اجتماعی با دستپاچگی و با عجله در طی 4 ماه تهیه شد.

عباسی همچنین در بخش دیگری از مصاحبه خود با بیان این که در گزارش تحقیق و تفحص، اشتباهات فاحشی وجود دارد و اتهامات را از طریق هیئت نظارت مجلس پیگیری خواهد کرد، عنوان کرده است که چون جرمی اثبات نشده، نباید اسامی افراد به این نحوه اعلام می‌شد.
 
آخرین وزیر کار دولت دهم عباسی درباره بخشی از گزارشی که نام وی هم به عنوان دریافت‌کننده هدایای میلیونی ذکر شده بود توضیح داد، آقای محجوب بر اساس کدام مدرک و سند، اعلام کرده که یک جا 100 میلیون و یک جا 50 میلیون به بنده پرداخت شده است؟ این مدرک را ارائه کنید، صرف این که یادداشتی ارائه شود که در آن چنین ادعایی ذکر شده، قابل پذیرش است؟ اینها کذب محض و تهمت ناروا است. 

وزیر سابق تعاون خطاب به افراد پشت پرده گزارش تحقیق و تفحص اظهار داشت؛" اگر تسویه سیاسی با سعید مرتضوی دارند، افراد دیگر را قربانی نکنند".

عباسی همچنین با اعلام این خبر که در خود تامین اجتماعی شرکت‌هایی داشتیم که مشکل‌دار بودند اما چون زدوبندهایی وجود داشته، آنها اصلا مورد تحقیق و تفحص قرار نگرفته‌اند که در آینده آنها را افشا خواهیم کرد، به عنوان مثال در دوره اصلاحات، اموال کارگران را به  گروه خیریه‌ای واگذار کردند، مثلا در زعفرانیه 5 هزار متر زمین و در دبی 15 هزار متر زمین و رستورانی در چهارراه پارک‌وی به این گروه واگذار شده و خیلی مسائل دیگر که در آینده به طور مستند، آنها افشا خواهیم کرد.

در پي انتشار مصاحبه وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعي با این رسانه با عنوان " چرا آقای محجوب درباره پنج هزار متر زعفرانیه و 15 هزار متر دبی گزارش ندادند؟" "عليرضا محجوب" نماينده تهران، ري، شميرانات و اسلامشهر و رئيس کميسيون کارگري مجلس شوراي اسلامي، دبيرکل خانه کارگر و رئيس "هيئت تحقيق و تفحص از سازمان تأمين اجتماعي و شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی(شستا)"، با ارسال جوابيه‌اي به این رسانه درباره سخنان عباسي، توضيحاتي را ارائه کرد.

مدیرمسؤول محترم پایگاه خبری مشرق‌نیوز

با سلام

احتراماً پیرو درج خبری کد با 270874 و خطاب‌گرفتن اینجانب خواهشمند است پاسخ ذیل درج گردد:

من به هیچ وجه مایل نبودم به جناب آقای اسداله عباسی وزیر محترم و سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی پاسخی ارائه دهم ولی برای تنویر افکار عمومی و اطلاع ایشان مطالب زیر را عرضه می‌دارم:
 
با تمام علاقه‌ای که به جناب آقای عباسی که در دوره نمایندگی نیز در فراکسیون کارگری عضو بوده و کمک کارگران بوده و از هیچ مساعدتی دریغ ننموده‌اند ،تعجب می‌کنم از ایشان که علیرغم آگاهی از موضوع تحقیق و تفحص که در خصوص سازمان تأمین اجتماعی و رسیدگی به پرداخت‌ها و دریافت‌ها مدیران و ارکان سازمان بوده است و هیئت مذکور و کمیسیون اجتماعی مطابق مواد 214 الی 217 آيین‌نامه داخلی مجلس مکلف به ارائه گزارش مطابق موضوعات درخواست شده بوده‌اند و این گزارش نیز از سر حب و بغض تهیه نشده بلکه در راستای انجام دقیق وظایف قانون تنظیم شده است، اینگونه اتخاذ موضوع نموده‌اند.
 
شخصاً متأسفم که افراد محترم و صاحب‌نظری مانند ایشان و جناب آقای دکتر شیخ‌الاسلام پای‌شان به موضوع باز شده است.
 
بایستی مجدداً تکرار نمایم هم حضوراً و هم تلفنی خدمت آن جناب عرض شده بود که چنانچه نقض در مدارک یا اسناد، ترتیب انتشار یا کذب آنها وجود دارد کتباً اعلام تا مطابق آن موضوع تصحیح گردد. تعجبم از آن بابت است که به جای این اقدام ساده به موضوع "زمین مرکز توانبخشی و نگهداری فرزندان معلول کارگران" پرداختید که همان‌طور که اشاره نموده‌اند خیریه بوده و از این سازمان نیز ابتیاع نگردیده است که نیاز به گزارش آن باشد.
 
در حالی که همین موضوع نیز از وظایف ذاتی سازمان بوده است و اگر چنین اتفاق هم می افتاد جای گله‌گذاری یا پرداختن نداشت. یا اموال تعاونی‌ها چه ارتباطی به بنده و گزارش هیئت و موضوعات فعلی دارد. در عین حال با وجود اینکه مطالب نظیر "از خدا بترسید" که اینجانب در نطق پیش از دستور خود اظهار نکرده‌ام! فرموده‌اند؛ هیئت انتصاب جرمی را به ایشان احراز نکرده است. از نظر بنده کسی که اقدام به پرداخت کرده باید در دادگاه پاسخگوی نیت و مقصد عمل خود باشد، خودم و همگان را به رعایت تقوا دعوت می‌کنم.
 
و من الله التوفيق
 
عليرضا محجوب
 
انتهای پیام/

منبع: مشرق نیوز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار