عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: وقتی سازمان‌های مختلف به نمایندگان چنين مبالغی را به منظور توزیع بین فقرا پرداخت می‌کنند، طبعا وقتی طرح یا لایحه‌ای در ارتباط با سازمان مذکور در صحن علنی مطرح می‌شود انتظار همسویی آن نمایندگان با آن طرح يا لايحه را دارند که می‌تواند آثار مخربی داشته باشد ...

علی مطهری درباره پرداخت کارت هديه از سوي سازمان تأمين اجتماعي به برخي نمايندگان، به خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران گفت: پرداخت اين گونه وجوه را حتی به منظور کمک به مستحقان درست نمی‌دانم که سازمان‌هایی همچون تامین اجتماعی، کمیته امداد و بهزیستی مبالغی را به نمایندگان بدهند تا بین افراد مستحق توزیع کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی ادامه داد: این اقدام آثار سوء و توالی فاسد دارد چرا که اولا این مبالغ بین افرادی تقسیم می‌شود که به نماینده مذکور دسترسی دارند و چه بسا افرادي که به آن نماينده دسترسي ندارند، بنابراين عدالت رعايت نمي‌شود.

وی تصریح کرد: ثانيا وقتی اين سازمان‌ها به نمایندگان چنين مبالغی را به منظور توزیع بین فقرا پرداخت می‌کنند، طبعا وقتی طرح یا لایحه‌ای در ارتباط با سازمان مذکور در صحن علنی مطرح می‌شود انتظار همسویی آن نمایندگان با آن طرح يا لايحه را دارند که می‌تواند آثار مخربی داشته باشد، ثالثا وظيفه نماينده چنين کارهايي نيست و توزيع اين کمک‌ها وظيفه همان سازمان‌هاست.

نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلام‌شهر خاطرنشان کرد: اساسا با توزیع اینگونه کمک‌ها بین نمایندگان اگرچه آنها هیچ وقت این مبالغ را به خودشان اختصاص نمی‌دهند، مخالف هستم چه رسد به اینکه فرضا کارت‌ هدیه به نماينده‌اي بدهند.

وی تاکید کرد: بهتر است نمایندگان اینگونه کمک‌ها را دریافت نکنند و سازمان‌های مذکور راسا به افراد تحت پوشش کمک کنند.

مطهری افزود: اساسا تحقیق و شناسایی افراد مستحق و پرداخت کمک نقدی به آنها وظیفه نمایندگان نیست و وقت نماينده بايد صرف وظيفه اصلي او که قانون‌گذاري و نظارت بر اجراي قانون است، بشود.

نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلام‌شهر یادآور شد: اگر دریافت مبالغی توسط نمایندگان فراتر از کمک به نیازمندان بوده، باید مورد بررسی قرار گیرد و گزارش آن را هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان در مجلس ارائه کند.

لازم به یادآوریست آذر ماه سال جاری بود که علیرضا محجوب نماینده تهران در نشست خبری خود با خبرنگاران پارلمانی به افشاگری پرونده‌ای 80 هزار صفحه‌ای پرداخت که در آن فساد سازمان تامین اجتماعی در زمان مدیریت "سعید مرتضوی" برای اولین بار رسانه‌ای می‌شد.

 البته فردای آن روز گزارش هیئت تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرائت شد که تا به امروز مطالب مطرح شده در گزارش مذکور بازتاب‌های زیادی داشته است.

یکی از موضوعات مهم در گزارش هیئت تحقیق و تفحص، پرداخت میلیونی سازمان تامین اجتماعی به برخی افراد از جمله نمایندگان مجلس تحت عنوان پاداش و کارت هدیه است.
 
در بخشی از این گزارش به اسامی افرادی اشاره شده که از سازمان تامین اجتماعی مبلغی در قالب کارت هدیه دریافت کرده‌اند.
 
اسناد این پرداختی که در اختیار باشگاه خبرنگاران قرار گرفته به شرح زیر است:
 
متن پاراف سعید مرتضوی برای پرداخت مبلغ مذکور تصریح می‌کند:
 
 جناب آقای پیرداده‌خانی
 
مدیرکل محترم امور مالی سازمان
 
نسبت به رسیدگی و تسویه مبالغ مذکور از حساب غیر شمول اقدام لازم به عمل آید
 





انتهای‌ پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار