عضو هیات تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی گفت: زمانی که مرتضوی به ستاد مبارزه با قاچاق سوخت رفت، 90 نیرو را به این ستاد تزریق کرد که تعدادی از این نیروها همزمان با رفتن مرتضوی به سازمان تامین اجتماعی به این سازمان رفتند.

سیدحسین دهدشتی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران به برخی تخلفات سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد که در گزارش تحقیق و تفحص از این سازمان قید نشده است.

وی افزود: یکی از این تخلفات مربوط به نفت پاسارگاد است که طی آن قراردادی در اواخر سال 91 با شرکتی به نام اسپادانا منعقد شده و ارزش این قرارداد 2.6 میلیارد تومان است.

نماینده آبادان تصریح کرد: این قرارداد بدون استعلام بهای مناقصه و با ترک تشریفات صورت گرفته و غیرقانونی است؛ همچنین در قرارداد بعد از مدتی الحاقیه افزایش قیمت زدند که این نیز غیرقانونی به شمار می‌رود.

عضو هیات تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: جالب اینکه شرکت مذکور از جمله شرکت‌هایی است که تخلفات عمده داشته و در قاچاق سوخت نیز نقش اساسی دارد، یعنی شرکت اسپادانا مسئله‌دار بوده است.

دهدشتی در ادامه به دوره مدیریت سعید مرتضوی در ستاد مبارزه با قاچاق سوخت اشاره کرد و بیان داشت:‌ این ستاد حدود 150 پرسنل دارد و زمانی که مرتضوی به این ستاد رفت، 90 نیرو را به این ستاد تزریق کرد که تعدادی از این نیروها همزمان با رفتن مرتضوی به سازمان تامین اجتماعی به این سازمان رفتند.

وی در ادامه به نفت پاسارگاد اشاره کرد و گفت: یکسری قراردادهایی مربوط به حمل و نقل محصولات این شرکت است که این قراردادها انحصارا در اختیار یک نفر خاص بوده است.

نماینده آبادان اضافه کرد: گاهی اوقات که مناقصه‌ای برگزار می‌شد،‌ دو یاسه پیمانکار صوری می‌آوردند ولی نهایتا قرارداد به همان شخص اصلی داده می‌شد و جالب اینکه شرکت مذکور، لغو مجوز شده و در لیست سیاه شرکت نفت قرار گرفته بود.

عضو هیات تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی در ادامه به تخلفات نفت پاسارگاد اشاره کرد و اظهار داشت: تمام اموری که مربوط به قرارداد بوده یعنی از استعلام، بها، انتخاب پیمانکار و انجام پروژه توسط یک نفر و اغلب هم به صورت سوری انجام می‌شده است یعنی وقتی به مدارک مراجعه کنیم می‌بینیم هیچ شرکت و فروشگاهی نبوده است.

دهدشتی در پایان گفت: از این قبیل موارد زیاد است که سعی داریم به همه آنها رسیدگی کنیم.

برای اطلاع از برخی گزارشات فساد سازمان تامین اجتماعی کلیک کنید

چرا مرتضوی اسامی 37 نماینده گیرنده "هدایای مشکوک" را اعلام نکرد؟ / شیطنت در پرداخت هدایا(اینجا)

پرداخت‌های نجومی سازمان تامین اجتماعی به مدیران و معاونین/ پاداش مرتضوی به 37 نماینده مجلس + اسناد(اینجا)

تفاهم‌نامه 4 میلیارد یورویی "سعید مرتضوی" با بابک زنجانی + لیست شرکت‌های واگذار شده و اسناد (اینجا)

افشاگری پرونده 80 هزار صفحه‌ای علیه سازمان تامین اجتماعی/ از تخلفات میلیونی تا هدیه‌های میلیاردی/ بدهی 46 هزار میلیارد تومانی دولت به تامین اجتماعی (اینجا)

گزارش ستاد فساد سازمان تامین اجتماعی به قوه قضاییه ارسال شد (اینجا)

شستا نباید حیاط خلوت دولت باشد/ خرید صوری کارخانه 4 میلیاردی با پول بیت‌المال (اینجا)

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار