مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت : با توجه به اینکه دکتر محمدرحیم صراف در حوزه هگمتانه زحمات زیادی داشته و به نوعی کامل‌ترین تحقیقات مربوط به وی بوده، برای تقدیر و تشکر از وی، این مراسم تدارک دیده شده است.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان
؛ علیرضا ایزدی افزود : در این همایش بزرگان عرصه باستان‌شناسی چون رسول بشاش، کاظم ملازاده، محمدرحیم رنجبران، یعقوب محمدی‌فر، مهرداد ملک زاده، رویا تاجبخش، علی شریفی، علی هژیری، محسن جانجان و محمدابراهیم زارعی به ارائه مقالات در خصوص این تپه باستانی می پردازند.
وی اضافه کرد: در این همایش 11 مقاله در دو بخش ارائه می‌شود که کاوش‌های هگمتانه و اشیای کشف شده، تاریخچه وضعیت شهر قدیمی هگمتانه، منابع تاریخی و باستان‌شناسی که تاکنون در هگمتانه اتفاق افتاده، گزارش‌های مختصری از کاوش‌های فصل چهارم و دور دوم کاوش‌ها و مروری بر عرصه و حریم تپه هگمتانه مورد بحث قرار می‌گیرد.
وی گفت: رئیس پژوهشکده باستان‌شناسی و یکی از مقامات سازمان میراث فرهنگی کشور نیز از مهمانان این همایش است که بعد از ظهر سخنرانی دارد.
محمد رحیم صراف 11 کاوش و یک فصل گمانه زنی در تپه هگمتانه را طی 17 سال در این تپه انجام داده  و آثار ارزشمندی از این تپه کشف کرده است./ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.