سيزدهمين جشنواره خيريه پيام اميد با عنوان "تهران مي‌خندد" 20 لغايت 23 آذرماه جاري در مجموعه تفریحی-ورزشی تلاش تهران برگزار مي‌شود.

به گزارش گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران،‌ برگزاري اين جشنواره و بازارچه خيريه همه ساله در تهران فرصتي را براي پايتخت نشينان فراهم  مي سازد تا با شركت در اين جشنواره شاد و مفرح و خريد از محصولات متنوع اين بازارچه شادي را در دل خانواده هاي نيازمند نشانده و لبخندي را بر سيماي كودكان انان ترسيم كنند.

موسسه خیریه پیام امید كه هسته اصلی و موسس آن را جوانان تشکیل داده اند به عنوان يك موسسه غير دولتي يا مردم نهاد (NGO)  از سال 82  در سازمان ملی جوانان و از سال ۸۵ در وزارت کشور به ثبت رسیده است.

" امير مختاري " مدير عامل اين موسسه خيريه در مورد سيزدهمين جشنواره خيريه پيام اميد توضيح داد: اين جشنواره بزرگترين  بازارچه خيريه اي است كه در تهران در طول سال برگزار مي شود و حدود 40 درصد از منابع درامدي ما معمولا از اين طريق تامين مي‌شود.

وي افزود : در اين بازارچه معمولا محصولات مختلفي و متنوعي  از جمله محصولات فرهنگي، زيورالات، صنايع دستي مواد غذايي، پوشاك و لوازم التحرير و غذاهاي سنتي و فوري ارايه  مي‌شود. 

مختاري با اشاره به اينكه سعي مي شود در طول سه روز برگزاري جشنواره فضاي شاد و جذابي براي بازديدكنندگان فراهم شود، گفت:  بر اين اساس معمولا بازيگران و خوانندگان براي حضور در اين جشنواره فراخوانده مي شوند و امسال هم از خوانندگاني  نظيرمحسن يگانه ، علي لهراسبي و بازيگراني چون مهتاب كرامتي به عنوان سفیر صلح و حسن نیت یونیسف دعوت به عمل آمده است.

وي با اشاره به فعاليت هاي موسسه خیریه پیام امید ، گفت: عمده افراد تحت پوشش موسسه زنان سرپرست خانوار و يا خانواده هایی هستند که سرپرست از کار افتاده دارند. موسسه در زمينه اشتغالزايي زنان سرپرست خانوار و فرزندان با سن قانوني كار فعال است و با برگزاري كارگاه هاي آموزشي در موارد مختلف از جمله خياطي ، ساخت زيورآلات و صنايع دستي ديگر زمينه توليد ، اشتغال و تخصص اين افراد را فراهم مي‌كند.

مدير عامل موسسه خیریه پیام امید گفت: همچنين اين موسسه كليه امور آموزشي و تحصيلي فرزندان خانواده هاي  تحت پوشش را بر عهده مي گيرد و در همه مقاطع تحصيلي و دانشگاهي آنان را تحت حمايت مالي خود قرار مي دهد و كليه هزينه ها را مي‌پردازد.
 
مختاري با اشاره به اينكه از معیار های اصلی برای گزینش خانواده هاي تحت پوشش موسسه خیریه پیام امید داشتن فرزند آموزش پذیر است ، گفت:  در تحقيق به عمل آمده دليل عمده فقر و محروميت خانواده هاي نيازمند فقر آموزشي و تحصيلي سرپرستان اين خانواده ها گزارش شده كه عمدتا داراي سواد كم و زيرديپلم هستند.

وي ادامه داد: بر اين اساس موسسه تصميم گرفته با كمك و حمايت از فرزندان اين خانواده ها در زمينه اموزشي و تحصيلي،  شرايطي را فراهم كند كه آنها قادر باشند آينده خود را تغيير داده و از محروميت رهايي يابند.

مختاري گفت: در ابتداي پذيرش و عضويت خانواده هاي تحت پوشش ، فرزندان آنها براي تعيين وضعيت تحصيلي و آموزشي مورد آزمون قرار مي گيرند و با توجه به كارنامه و معدل تحصيلي آنها برنامه ريزي هاي آموزشي لازم براي اين افراد انجام مي شود. براي جبران نقاط ضعف دانش آموزان كلاس هاس درسي در موسسه داير شده و يا هزينه هاي ثبت نام در موسسات آموزشي معتبر پرداخت مي‌شود.

مدير عامل موسسه خیریه پیام امید با اشاره به اينكه اين موسسه از سال 82 تا كنون 68 خانوار را تحت پوشش فعاليت هاي حمايتي خود قرار داده، گفت: تعدادي از اين خانوارها در طول سالهاي قبل با توانمندسازي در زمينه آموزشي و معيشتي از پوشش موسسه خارج شده و به اين ترتيب هم اكنون 34 خانواده تحت پوشش ما قرار دارند. 

مختاري افزود : موسسه غير از خدمات آموزشي در زمينه هاي درماني از جمله هزينه هاي تهيه دارو ، بيمارستان  و اعمال جراحي و موارد ديگري نظير پرداخت وديعه مسكن ، اجاره و حتي ساخت مسكن  و تجهيز لوازم منزل و تهيه جهيزيه براي خانواده هاي تحت پوشش هم فعال است و ماهانه بسته و سبدغذايي خاصي را به انها تقديم مي‌دارد.

وي با اشاره به همكاري موسسه پيام اميد با مراكز بهزيستي ، گفت : ما با برنامه ريزي هاي اموزشي زمينه ورود دانش اموزان تحت  پوشش بهزيستي را به دانشگاه فراهم كرده و بعد از ورود انها به دانشگاه هم هزينه هاي اين افراد را تقبل مي كند چراكه بر اساس قوانين سازمان بهريستي چنانچه دانش اموزان تحت پوشش مراكز اين سازمان به دانشگاه راه نيابند بعد از مدتي از اين مراكز ترخيص شده و بدون پشتوانه خاصي در جامعه رها مي‌شوند.

گفتنی است، سيزدهمين جشنواره خيريه پيام اميد از بيستم آذرماه جاري به مدت سه روز از 9 صبح تا 23 شب در مجموعه تفریحی-ورزشی تلاش تهران واقع در خيابان وليعصر ، پايين تر از پارك وي برگزار مي‌شود.

انتهای پیام/ص
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار