معاون امور معادن و اکتشافات معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: 15 درصد از دریافتی دولت از بهره‌برداران معادن آذربایجان غربی برای آبادانی مناطقی که معدن در آن قرار دارد صرف می‌شود.

اکبر طاهری در گفت‌وگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه با اشاره به تسهیلات در نظر گرفته شده برای بهره‌برداران معادن، اظهار داشت: ایجاد مراکز فرآوری سنگ‌های معدنی در محدوده معادن آذربایجان غربی مزایای فراوانی برای بهره‌برداران به دنبال خواهد داشت.

وی به بخشی از مزایای ایجاد مراکز فرآوری سنگ‌های معدنی در محدوده معادن آذربایجان غربی اشاره کرد و ابراز داشت: در این صورت بهره‌برداران نیازی به اخذ مجوز تاسیس نخواهند داشت.

طاهری اضافه کرد: بهره‌برداران معادن آذربایجان غربی با ایجاد واحدهای فرآوری سنگ‌های معدنی علاوه بر اینکه از مزایای جواز تاسیس واحد برخوردار خواهند بود، تا مدت معینی از پرداخت مالیات و حقوق دولتی معاف می‌شوند.

معاون امور معادن و اکتشافات معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی افزود: نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی حمایت‌های فراوانی از صنعت معدن استان انجام داده‌اند که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی یادآور شد: با جذب سرمایه‌گذاری و توسعه واحدهای فرآوری و تبدیلی مواد معدنی در محدوده معادن استان شاهد رشد و توسعه اقتصاد آذربایجان غربی خواهیم بود.

طاهری خاطرنشان کرد: قانون استخراج و فرآوری سنگ‌های معدنی اصلاح و بازبینی شده است و طی آن از این پس 15 درصد از دریافتی دولت از بهره‌برداران معادن آذربایجان غربی برای آبادانی مناطقی که معدن در آن قرار دارد صرف می‌شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.