بر اساس گزارش‌ها، بیش از یک میلیون بیکار در آمریکا نگران قطع شدن بیمه بیکاری خود هستند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از سی ان ان، بیش از یک میلیون آمریکایی هستند که بیمه بیکاریشان به جای 26 هفته  تا 99 هفته تمدید شده است، اما این مهلت فقط تا پس از عید کریسمس ادامه دارد.

یک شهروند آمریکایی که قبلا در بیمارستان کار می‌کرد و در حال حاضر بیکار است، می‌گوید: ما از دولت و دیگران کمک می‌خواهیم تا برای ما کار فراهم کنند. من هر روز حدود 12 ساعت دنبال کار می‌گردم.

وی افزود: من نمی‌توانم بعد از قطع بیمه بیکاری به زندگی ادامه دهم؛ شاید خانه‌ام را که هشت سال برایش جان کنده‌ام از دست بدهم.

هم‌اکنون این مسئله به بحثی سیاسی در واشنگتن تبدیل شده است. مخالفان تمدید بیمه بیکاری می‌گویند این کار در واقع ضایع کردن حق کسانی است که کار می‌کنند.

"مایکل استرینگ" از موسسه "امریکن انترپرایز" گفت: مشکلی که مخالفان تمدید بیمه بیکاری دارند این است که اگرچه این منطق در اقتصادی سالم می‌تواند معنا داشته باشد اما در اقتصادی که هنوز خیلی ضعیف است، نمی‌تواند مفید باشد.

وی افزود: اگر بیمه بیکاری افراد پایان یابد، آنها ممکن است دیگر امید خود را از دست بدهند و اساسا از جرگه نیروی کار بیرون بروند و در نهایت برخی از آنها ممکن است بی‌سرپناه و در نهایت مجبور شوند از کمک‌های موسسات خیریه استفاده کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: بیکاری ، بیمه ، آمریکا ، اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار